Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Medlem

Medlem

Finns här någon medlem från Järvsjö ?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

intressant frågeställning.
Finns det någon här som är det , kan ni kanske ge en vink
kanske även de som bor granngårds
Enligt Hitta.se skrivs det Järvö, Är det samma sak ?
Menar du Järvsö i Gävleborgs län, Ljusdals kommun, Hälsingland.

Jag kommer inte därifrån men undrar på stavningen
Annons
knappast
det finns
järvö
järvsö
järvsjö

så man kan nog blanda ihop dem på byggdemål
Jo jag ser det.

järvö ligger väl i Finland eller finns det en ö i sverige med?
DedaPera du har nog rätt, Järvsö, en viss Barbro Svensson alias Lill-Babs är ju hennes hemmatrakter, en lite by som heter TÅ . Hälsningar .
https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rvsj%C3%B6by
Enligt Wikipedia så finns det en liten by i östra delen av Vilhelmina kommun, med ett hundratal personer som heter Järvsjöby. Den benämns som Järvsjö på Lantmäteriverkets kartor. Men antagligen menade Rollebe orten Järvsö - Lillbabs hemtrakter, som har drygt 1 400 innevånare.
Järvö är namnet på två öar i Finland.
Som sagt tomasc, en enda lite bokstav kan avgöra en hel del, j-et här bevisar direkt. Usch, nu vräker snön ner här i Sthlms-trakten, bara hålla sig inomhus. Tjing.L.
Ja, en bokstav kan ställa till det ordentligt

Nu är jag avis på dig, lagera.
Här har vi visserligen +5° men det blåser med friska 14 m/s och det regnar "småspik". Hunden strejkar, han följer med mig till ytterdörren sen tvärvänder han springer in till sin korg och gömmer sig under filten
Haha, DedaPera, klart det finns ju olika väder och vindar, och man måste ju hålla sig till sanningen; Inte fel på vädret, utan på kläderna. Tur att bilen hann kallna på in och utsidan innan snön kom, annars går de en hel del tid innan man kan köra den på morgonen. Men som sagt, vi kan bara hänga med och kämpa. Tjing.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem