Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Sommartid

Sommartid

En "lång" natt till sen är det dags att ställa om den förbenade klockan igen.

Att krångla med klockan två gånger om året är ju helt meningslöst. Va har ju sol länge ändå här i Sverige på sommaren.
Tänk dom som går och lägger sig vid 21:00 (20:00 normaltid) på kvällen, det är ju ljust då än.

Blir ju mer stressigt med att ändra klockan stup i kvart, bättre att ha samma tid året om som det var innan den infördes 1980.
Antal svar på detta inlägg: 6
Håller helt med dig. Jag har underlättat för mig själv lite genom att skaffa klockor som är radiostyrda från Mainflingen i Tyskland. Dom ställer om sig själva både för vinter och sommartid.
Det är inte klockan som är problemet utan att man ändrar på dygnsrytmen två gånger om året helt i onödan tycker jag i alla fall.
Hej!
Vi hade en diskussion vi elvakaffet idag om sommartiden.

Jag hävdar att man, om man är pensionär som både jag, DedaPera och Torvar spelar det ingen roll vad klockan är. Låt solen styra (ljuset) i stället för klockan.

Om man fortfarande hade jobbat, och i och med det, haft en tid att passa hade det varit en annan sak.

"Att krångla med klockan två gånger om året är ju helt meningslöst."

Krångla? Vrida minutvisaren ett varv eller motsv. Låter inte särskilt krångligt för mej.
Annons
Förlåt DedaPera!
Det var jag som missuppfattade det hela. Trodde det var att krångla med klockan två gånger om året!
Har ni bara en klocka eller? Bilklocka, Radioklocka, armbandsur och
3st väggur pluss några till som jag inte kommer på nu!
Jag får ställa om svärmors klockor också, 98 bast.
Fast hon vill ha en klocka kvar på normaltid.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem