Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

koppla ihop digitalboxar?

koppla ihop digitalboxar?

Hej!

Tecknade för några månader sedan ett avtal med Canal Digital men då vi saknade tv 3 så tecknade jag även ett avtal med viasat. Har alltså idag 2 boxar med enkelkortsplatser, parabol med 2 huvuden inställda på sirius och thor samt från denna 1 framdragen kabel. Viasats telefonsäljare sade att det var inget problem att koppla ihop boxarna via parabolkabeln men det funkar inte för mig. Någon som har en lösning på detta problem?
Jag vet att jag kan dra fram ytterligare en kabel till från parabolen för att koppla till min nya viasatbox men det blir mindre arbete om man kan använda båda boxarna på samma kabel. Kanske något tiibehör som jag inte känner till?

Hälsningar Jon
Antal svar på detta inlägg: 5
DiSEqC-switch 2-vägs. För sammankoppling av två mikrovågshuvuden till en nedledning.
finns på http://www.clasohlson.se/
artikelnumer:32-8483
tror att det är det du ska ha
Ja detta är ganska vanligt fel nu nu när det är så stor konkurens mellan de olika bolagen. De boxarna, framför allt då Viasats nya boxar har problem med ihopkopplingen. De äldre Nokia boxarna fungerar perfekt.
Vad har du för boxar idag?

Det bästa jag kan råda dig till är att lägga ner lite arbete på att dra en kabel till. Då blir du inte irreterad när du skall titta på TV.

Om du vill ha mer information kan du kontakta www.adsdata.se.

Lycka till!

/Christer

Jon:
Nä, en DiSEqC går inte att koppla till 2 boxar... eller på det hållet. Ditt alternativ är att lägga pengar på en box med 2 kortplatser, och som har båda systemen. Då funkar en DiSEqC. Det andra är att dra kabel från varje huvud till var och en av dina boxar. Siriushuvudet till Viasat-boxen, och Thorhuvudet till CanalDigital-boxen. Sedan får du köpa en switch till TV:n.
Annons
... eller en Scart-splitt till TV:n, ska det vara
Jag vill tacka Kex , Christer och Zacko för era tips.
Skall nu pröva detta och jag önskar er en trevlig sommar.

Jon

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem