Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Dokumentproblem

Dokumentproblem

Jag öppnar ett Word dokument, som jag skriver i varje dag. idag när jag öppnar dokumentet för att skriva i det, så ändras det översta i dokumentet. När jag öppnade det igår fanns allra överst raden med 8 menyer. Under den fanns en bredare rad med, Urklipp, Tecken, Stycke, Format och redigering. När dokumentet är öppet i det läget och jag klickar i det försvinner den undre raden och endast menyraden är kvar. jag får klicka på Start i menyn för att få tillbaka den andra raden. men så fort jag klickar på något ändrar det sig. Hur får jag tillbaka det?. Använder Windows 10 och Office 2010.
Antal svar på detta inlägg: 8
på mig låter det som du stängde med spara och hade avslutat i någon annan flik.

annars så är det under visa du ändrar lägena
Göcke. Det spelar ingen roll om jag tar fram ett nytt Word dokument. Så fort jag klickar någonstans ändras flikraden. Bara menyraden blir kvar. Jag har sökt under Visa men hittar inget som kan förändra det. jag tycker det är märkligt att sådant sker över en natt utan att datorn är påslagen.
det sker aldrig över natten ,
utan när du stängde dokumentet

och det är nog i ditt ordinarie startdokument som det ligger
eftersom du får det när du startar ett nytt dokument.
Annons
normal.dotm är grunden
kolla detta

http://bit.ly/2hzsu2f
Hejsan! Om du tittar längst uppe till höger i Worddokumentet, vid det blå frågetecknet, så finns det en liten uppåtpiltecken. Klicka på detta så växlar du mellan att visa elller inte visa menyraden hela tiden. Detta fenomen kom via en av säkerhetsuppdateringarna som kom för någon vecka sedan för Officepaketen. Hoppas det hjälper dig med problemet. /Bell
@bell det är det samma som att trycka ctrl+F1
Tack för att du påminner om det..

Och den funktionen sparas i normaldot om man stänger eller spara det så startar det som man avslutade
Tack bell och Göcke. Den där lilla pilen var vänd nedåt. när jag klickade på den blev allt som vanligt igen. Tack för att ni finns.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem