Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

E-post scam

E-post scam

Hur många varianter på denna e-post scam finns det och hur många fler kommer det att komma. Se nedan!

Hur många av er har fått det eller en annan variant på denna?
Är ganska trött på såna här från världens alla hörn på bra engelska eller riktigt usel ibland.

Om man har virusprogram och annat som fungerar på datorn lär de inte komma åt något, förhoppningsvis.

Hello!

""I'm a hacker who cracked your email and device a few months ago.
You entered a password on one of the sites you visited, and I intercepted it.
This is your password from //Min e-post adress// on moment of hack: 881224

Of course you can will change it, or already changed it.
But it doesn't matter, my malware updated it every time.

Do not try to contact me or find me, it is impossible, since I sent you an email from your account.

Through your email, I uploaded malicious code to your Operation System.
I saved all of your contacts with friends, colleagues, relatives and a complete history of visits to the Internet resources.
Also I installed a Trojan on your device and long tome spying for you.

You are not my only victim, I usually lock computers and ask for a ransom.
But I was struck by the sites of intimate content that you often visit.

I am in shock of your fantasies! I've never seen anything like this!

So, when you had fun on piquant sites (you know what I mean!)
I made screenshot with using my program from your camera of yours device.
After that, I combined them to the content of the currently viewed site.

There will be laughter when I send these photos to your contacts!
BUT I'm sure you don't want it.

Therefore, I expect payment from you for my silence.
I think $846 is an acceptable price for it!

Pay with Bitcoin.
My BTC wallet: 1JTtwbvmM7ymByxPYCByVYCwasjH49J3Vj

If you do not know how to do this - enter into Google "how to transfer money to a bitcoin wallet". It is not difficult.
After receiving the specified amount, all your data will be immediately destroyed automatically. My virus will also remove itself from your operating system.

My Trojan have auto alert, after this email is read, I will be know it!

I give you 2 days (48 hours) to make a payment.
If this does not happen - all your contacts will get crazy shots from your dark secret life!
And so that you do not obstruct, your device will be blocked (also after 48 hours)

Do not be silly!
Police or friends won't help you for sure ...

p.s. I can give you advice for the future. Do not enter your passwords on unsafe sites.

I hope for your prudence.
Farewell. ""

Antal svar på detta inlägg: 7
Jag har fått flera stycken och de kommer att skicka dem så länge det finns människor som känner sig tillräckligt skyldiga för att betala dem.

Du behöver inte oroa dig för att den som sänt det här har någon tillgång till din dator eller har planterat något virus på den. Anledningen att de kan sända ut de här mailen är att de kommit över gamla lösenord som läcktes för flera år sedan på bland annat DropBox. Du behöver inte göra något annat än att slänga mailet.

Om lösenordet de skickar med är ett lösenord du fortfarande använder så rekommenderar jag dig naturligtvis att byta ut det snarast!

Jag har också fått ett tiotal. Bytte för säkerhets skull lösenorden. Det ska man ju göra ändå ibland. Nu blev det en knuff. I övrigt har jag inte brytt mig och inget har hänt de sista veckorna trots alla hot
Nä jag är inte orolig men det är lite tröttsamt med all skräppost som kommer fast det mesta fastnar i spam korgen som tur är.
Tror det är viktigt att upplysa mycket om sådant här så ingen betalar dessa skumraskfigurer...
Annons
det intressanta är ju om din mailkonto leverantör gör något
typ spärrar spam och dylikt
eller om det är du själv som får ombesörja det

har aldrig sett någon få mail av denna typen
skulle jag det så polisanmäler jag det
vi kommer aldrig att få stopp på detta som enskilda individer

och nu när vi knyter allt tillsammans med mailkontont/mobilnummer osv
blir vi ännu mer sårbara

även för bluffsamtal.
tror inte jag fått ett enda spam sen jag började med Gmail 1 juni.
Nej, jag har aldrig sett något liknande. Tror att det är extremt ovanligt. Jag har bara ett enkelt lösenord, som är lätt att komma i håg. Har aldrig bytt ut det. Krånglar inte till det med "Last Pass" och dylikt. Penna och papper är bäst.

Har bara Hotmail-konto, som Windows sköter om och sorterar posten i två kategorier, dels "prioriterat" och dels "övrigt".
De stannar till 95% i spam filtret och varning kommer upp när det handlar om phishing e-post. I skräpposten återfinns allsköns typ av försäljning från dessa och nigeriabrev till världens bästa potatisskalare ungefär.

Men när man själv står som avsändare så är det svårt att få stopp på det om det inte finns en läsrobot som scannar igenom innehållet också.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem