Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bort med Pop-up

Bort med Pop-up

Har service pack två som stör hela tiden med sin pop-up block. Hur tar jag bort den spärren helt! Klickar då den spärrar nåt men återställer sig hela tiden. Någon som kan ge en guide till var skräpet tas bort för gott?
Antal svar på detta inlägg: 10
Gå till Verktyg, välj Internet-alternativ... och gå sedan till fliken Sekretess. Avmarkera rutan "Blockera popup-fönster" och verkställ.
Jo den är inte ikryssad ens, felet kommer när jag ska öppna t.ex. flera acrobat filer från en sida, så står det
"pop-up window blocked" längst ner i vänster hörn, och allt blockas. Nån som vet?
Då kanske du har en annan pop-up blockerare?
Vad jag erfarit har den inbyggda aldrig blockat "fel" pop-ups.
Dessutom, du säger iof att den är inaktiverad, men när explorers pop-up blockerare blockar ett fönster brukar man ju få upp en gul bård under adressfältet där det står "ett pop up fönster blockerades, klicka på ikonen"...osv, och ingenting på utrikiska i det nedre vänstra hörnet.
Annons
Jag tycker du skall ominstallera Servicepack 2,och därefter
följa Fajjer:s instruktioner.
Du har fel på den biten.Lycka till.
Det finns ju olika nivåer också på popup-blockeraren. När min står på högsta så blockeras allt. På lägsta nivån får man upp en hel del som man inte vill ha.
Hur ändrar man det Tikan
verktyg > internet-alternativ > sekretess > inställningar (nedre högra hörnet), välj filternivå.

Men det gör väl ingen skillnad om du har den inaktiverad?
Precis...
Använder du Internet Explorer eller har du någon annan webläsare'?

Öppna Internet Explorer.
Peka på Blockering av popup-fönster på Verktyg-menyn och klicka på Inställningar för blockering av popup-fönster.
Tack för tipset PerAsk...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem