Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Mamman

Mamman

JAG HAR EN SON MED EN KVINNA SOM SKA BESTÄMMA ALLT.VI JAR PÅ RÅDGIVNING OM GRABBEN DOM TYCKT ATT HAN SKULLE PROVA BO PÅ ETT STÄLL. MEN INGENTING HÄNDE SÅ JAG ERBJÖD MAMMAN ATT HA HAN PÅ HELTID MEN INGEN LYSSNADE. EFTRE ÅT RINGER EN AV DELTAGARNA MIG OCH SÄGER ATT JAG INTE SKALL SLÄPPA POJKEN FÖR ATT MAMMAN INTE ÄR STABIL. VAD SKA JAG GÖRA? FÖR DOM GÖR JU INGENTING. HADE DET VARIT TVÄRT OM SÅ HADE DOM GIVIT MAMMAN HELA VÅRDNADEN DIRECKT.ÄR DET NÅGON SOM HAR EN IDE ?
SNÄLLA M.V.H-MATTE
Antal svar på detta inlägg: 7
Hej!

Detta verkar vara komplicerat men om dom anser så och om det kommer till kritan skall du begära en rättspsyk. undersökning.
Skulle jag gjort..men tänk först på vad barnet vill..
PÅ MIG ELLER HENNE.JAG VET ATT HAN VILL BO HOS MIG .HAN BOR HOS MIG 9 DAGAR 5 HOS MAMMAN OCKSÅ VIDARE
JAG BRÅKA MERA MEN HUR TAR HAN DET.
Annons
JAG ORKAR INTE BRÅKA MERA MEN HUR TAR HAN DET. OM PAPPA FÖRSVINNER UT UR HANS LIV JAG HOPPAS DET BLIR LUGNARE
Du måste fortsätta att bråka om honom (du skulle aldrig förlåta dig själv annars).
Om jag fattade det rätt så var det en av dom som var med i rådgivningen som ringde dig om hans mor, stämmer det?
matte:
bråka mindre och TALA mer TILL henne, som en person.
ju mer ni bråkar, desto mindre händer,
slutresultat blir att er son MÅR sämre och sämre tills han måste till en psykolog, eller får okontrollerade agressiva utbrott.
han blir då bara värre och värre.
HAN kommer FÖRE er båda
han VET att ni bråkar redan, sånt går inte att gömma eller förneka.

du skall höja dig ÖVER bråket och tala i en lugn ton, sansat, om och omigen, då kommer även hon automatiskt tala lugnt med dig.
och först då kommer ni fram till en lösning.
börja med förslaget:
varannan inom konkreta saker, som typ födelsedagar, jul , helger m.m :
papa / Mama
sedan MÅSTE detta följas av BÅDA.

tänk positivt!
m0zQit0z har rätt!
Du kan aldrig ändra på någon annan än dig själv! Så testa m0zQit0zs förslag du har absolut inget att förlora.
Mitt råd är ifall ni misslyckas själva, att ta med någon som ni båda har förtroende för och som får till uppgift att lyssna på ert samtal eller berättelser. I de flesta fall får åhöraren först höra de bådas berättelser och sen uppstår dialogen, fast inte alltid. Därefter ber ni den personen ge sin ärliga åsikt om berättelserna och ev. det efterföljande samtalet. Alltså, ingen anlys, inga råd från åhöraren utan enbart en berättelse som ni själva får ta ställning till, men var beredda det kan göra ont.
Rådgivningsbyråer har mycket dålig statistik på sin verksamhet så det är alls inte förvånande att ni misslyckades.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem