Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Daemon-tools och XP

Daemon-tools och XP

Hade win98 med daemon virtual cd installerat. Den virtuella driven döpte jag till V:. Uppgraderade till Xp. När jag nu startar daemon tools fåra jag meddelandet "virtual scsi driver not detected". Den virtuella cd spelaren finns inte kvar, utan min vanliga cd-rom heter helt plötsligt V: . Det går heller inte att avinstallera daemon tools. Får meddelandet (ungefär): "could not find install file daemon.ims". Hjälp!!!! KAn inte avinstallera, ominstallera eller bara lägga till en virtuell cd-rom drive. Den som har en lösning har min eviga tacksamhet - vill verkliogen inte behöva formatera hela burken.
Antal svar på detta inlägg: 2
Jag hade samma problem. Oftast är det så att man har för nya (!) scasi drivrutiner. Försök att hitta lite äldre sådana på nätets bakgator. ;)

Annars kan du pröva att 'reparera' din installation. Boota från Xp skivan. tryck enter och sen R.

När jag fick problemet orkade jag inte leta och jag skulle änddå installera om mitt OS så jag installerade Win XP på samma partition som jag hade den liggande på innan. Installationsprogrammet hittade min gamla version och varnade mig om att inte installera två OS på samma partition. Ja ja tycke jag och installerade i alla fall. Nu fick jag valet att 'ta bort' den gamla versionen och lägga den nya i samma mapp. Funkade för mig.

Om du vill kan du ta en kopia på dina inställningar, gamla drivrutiner, smått o gott, mm med en ny guide i Xp. Guiden överför filer o inställningar hittar du i tillbehör-systemverktyg.

Hoppas detta hjälper!
Tack!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem