Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Bra bildprogram?

Bra bildprogram?

Nån som vet något bra bildhanteringsprogram för att kunna göra bildspel och lägga till ljud.
Gärna något svenskt.
Klasse
Antal svar på detta inlägg: 3
Hej ja du kan välja mellan Powerpoint, eller Windows Moviemaker. Det finns fler men dom här är ju svenska.
Mvh Christer
Jag vet att man kan göra det på en del olika videoredigeringsprogram. Dessvärre är dessa väldigt dyra. Så att köpa redigeringsprogram för att göra bildspel är nog inte speciellt smart. Programmen kostar mellan 1500- 10 000. Jag har förressten tre program. Pinnacle Studio Dv 7 plus och Adobe Premier 6 (bör ratas) och adobe after effects (superbra).

M.V.H Marcus
Till de flesta Office paket idag så finns det presentations/bildspelsprogram - i Lotus SmartSuite så heter den komponenten Freelance Graphics. Ser helt annorlunda ut än Microsofts PowerPoint, men de har i grunden samma funktioner. Till Mac så ingår ett bildvisnings/presentationsprogram i AppleWorks 6. Finns även i StarOffice (Linux och PC). Alla dessa finns på svenska.

Jag tycker nog att ett videoredigeringsprogram är en "overkill" för en bildspelsapplikation.

Med vänlig hälsning
Roland Mabo

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem