Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Snart slocknar tv:n...

Snart slocknar tv:n...

Hejsan!
Konstaterade precis att min analoga tv snart kommer att "slockna" när det analoga nätet släcks ner. Är det nogon som vet vad jag behöver införskaffa för att jag skall kunna fortsätta att använda min tv. Jag har hört att det krävs en box. Vad kostar en sådan? Är det något mer som behövs?



Håkan
Antal svar på detta inlägg: 10
Det beror ju på hur du får din TVsignal idag. har du kabelTV behöver du inte bry dig-inte om du har Parabol heller.
Bor du så att du bara har en antenn på taket-ja då behöver du en Box.
Det finns information på svt på nätet.
Det är via kabeltv jag får signal. Har kollat på svt.se och nu vet jag vad som gäller. Tackar!



Håkan
Ja kabel-TV är gött. Slippa strulandet med boxar hit och dit..
Annons
Håkan
Digitala nätet som skapar sändning är mycket biligare än sända analog.

Analog per år (Rapport Svt) 65 tusen
Digital per år (Rapport Svt) 15 tusen

Digitala är enkelt system och går fort .

Håkan du behöver inte köpa en box
din kabeloperatör har redan installerad en multiterminal.
gå din kabeloperatör hemsida får du mer info.
annast har flesta kabeloperatörer egen tvkanal ligger E10, E15 eller E20 inte S-kanal
Fast digitalboxar har bra många nackdelar. Ibland så undrar man hur politikerna tänker. Släppa ut något i drift som knappt hunnit färdigutveckas..
Det blir vi Svenssons som får ta smällen i slutänden.
Fajjer kostment skall betala mer men dem som sänder blir mera bilare ochn bättre kanalutbud.
alla kanler vill vara bättre andra.
TEX: tv3 och kanal 5 sänder samma tider om en doksåpa.
nu ska tv4 Fakta starta snart då är det krig mellan Discovery tv4fakta men Discovery har 5 kanaler.
inte politikerna sverige, det hela världen
skall bli digital.
norge har stängt analogen förre än oss och england med..
analoga får inte plats fler kanaler
Gösta, om detta som du skrev "norge har stängt analogen förre än oss och england med..
analoga får inte plats fler kanaler"
betyder at dom har stängt de analoga nätet, så skjuter du långt över mål.
Var inne nu och kollade på nrk.no och där ska söknaden om rätten till å sända i det digitala marknätet vara inne 30.sept 2005 som du kan se av det jag klippte och klistra nedan!

[color=red]"NRK, TV 2 og Telenor sjekker mulighetene for sammen å søke konsesjonen for det digitalt bakkenettet i Norge.
Søknadsfristen for å søke konsesjon for digitalt bakkenettet er 30. september."[/color]

Hej!

Kan någon förklara detta för mig?

Idag har jag basutbudet från upc och betalar 160:-/mån

Med digitaltv får jag samma kanaler fast med 40 musikkanaler men då kostar det 199:-/mån

(kolla själva på:http://www.upc.se/upc/index.php

Ehhh??? VAR ligger vitsen???

Hejsan igen..

Ooops! Glömde säga att mixpaketet för 199:-/mån BARA gäller under kampanjen och sedan HÖJS priset med HELA 100:-

GRRRR!!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem