Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Blogg

Blogg

Hej
Kan någon snäll människa förklara för mig vad en blogg är.
Har jag fattat rätt - att det är en offentlig dagbok på nätet - som alla kan läsa ?
Hur startar man en egen ? Vart vänder man sig ?
Måste man ha någon speciell programvara ?
Hemsidor kan jag lite om - har några ute på nätet. Men blogg . . . vad är skillnaden mellan en blogg och en hemsida ?

Hälsningar från:
Kurtan - total blogg-novis
svaneholm@gmail.com
Antal svar på detta inlägg: 7
Blogg är ett nymodigt namn som kommer av "Web-logg". Det betyder i princip att man skriver en slags dagbok på internet där man uttrycker tankar och funderingar men mest åsikter. I princip har det existerat i Usenet ända sedan internets barndom, men nu har det fått ett tufft namn och massa mediauppmärksamhet. 999999 av 1000000 "bloggar" suger åsnep**g, är helt ointressanta och värdelösa. Fortfarande är http://slashdot.org/ ohotad som den ledande informationskanalen.
Är inte många av inläggen här på IS "bloggar" om man hårddrar det ?
Också blogg-novis.
/B
Bosse:

Nej. Detta, IS, är ett forum.

Exempel på blogg --> http://www.aftonbladet.se/blogg/virtanen/

En blogg lämnar ingenting öppet för allmän diskussion, då blir det nämligen ett diskussionsforum.
Annons
www.blog.se och på www.blosspot.com kan du skaffa en egen blogg :)
Oj skrev fel länk på den andra, www.blogspot.com ska det vara :)
Aha !
Tack LL, man lär så länge man lever (hoppas jag)
/B
För mig är min blogg som en dagbok, fast en öppen dagbok på nätet.
Ett sätt att dela med mig av min vardag till vänner och släkt som finns på andra stället i sverige.. men även till mina nära och kära som bor i samma stad som jag...

Jag trivs med min blogg, kan ibland fasta med att läsa mina egna gamla inlägg.. rätt kul att minnas tillbaka..

www.phridan.blogg.se ... där finner ni mitt liv...

ha de..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem