Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med Photoshop

Hjälp med Photoshop

Har precis fått Photoshop installerat och jag trodde att det inte var så märkvärdigt, har jobbat med bildprogram tidigare. Den här gången fattar jag ingenting. Allt är dessutom på engelska. Jag kommer ingenstans. Webdesignskolan har en del tips men även det verkar vara svårt att fatta.

Finns det fler siter med bra beskrivningar? Har ni några bra tips?
Antal svar på detta inlägg: 4
Det finns många sidor om Photoshop men enklast är att du beställer Bibeln eller annan bok om det-finns på t.ex. Adlibris....men jag är lite fundersam över att du inte har den svenska versionen...för den finns ju.

Annars kan du Googla på Photoshop så får du en del träffar...
En väldigt bra och instruktiv bok är Scott Kelbys "Photoshop CS för digitalfotografer" ISBN91-636-0823-5 (Pagina)
Den är mycket mer lättbegriplig än "Bibeln"
Linda om det inte var så märkvärdigt skulle de inte ta 10000kr för en licens ;)
Photoshop är det bästa programmet för pixelgrafik på marknaden. Därav att det finns så mycket man kan göra med det.
Själv är jag lite mer intresserad av Illustrator nu men eftersom vectorgrafik är en så fantastisk uppfinning när man kan förstora bilder hur man vill utan att den förstörs som med pixelgrafik weeeee :)
Annons
Rob photoshop slår inte photoinpact och jag testat photoinpact
den slår photoshop.. och jag har kolla andra som jobbar photo jobbar mest photoinpact.

Linda beror på vilken photoshop du har

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem