Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Utloggad flera ggr oftast kvällstid

Utloggad flera ggr oftast kvällstid

En fråga:Vi blir utloggade flera ggr per kväll. Oftast runt 18-tiden men det händer även dagtid ibland.
Har varit i kontakt med support vid flera tillfällen men dom kan tydligen inte komma på felet.
Finns det någon annan med detta problem? Vad kan man göra? Om man nu kan göra något åt det!
Antal svar på detta inlägg: 7
Vilken internetleverantör har ni då?
Använder ni ADSL eller någon annan teknik?
Internetleverantör=spray
Vi har ADSL 8 mb.
Fajjer en sak sånt kan du inte (Teknik?).

Eva
1: bor du utanför av stan?
2: krävs att spray måste skriva Lösenord och användnamn
    man skall komma ut nätet?

Min råd att du ringer till telia sonera dem kollar telestationen rikigt ständigt.
Annons
Gösta: Vad har frågon om vad va använder för teknik med min kunskap att göra?

eva: Eftersom att du säger att du loggas ut så antar jag att du syftar på att du har inloggnings-uppgifter och att du då måste logga in igen?

Hur ser det ut på ADSL-modemet när du loggas ut? Börjar WAN-lampan (alltså den lampa som indikerar anslutningen mellan modem och server) att blinka i en jämn intervall eller slockna helt?

Är det så, så ligger inte problemet hos dig, utan hos Spray eller Telia.

Telia har för övrigt inget ansvar för om ditt internet inte fungerar hos någon eventuell ADSL-leverantör på grund av taskig kvalitet på ledningarna, då dom enbart behöver ansvara för att teleledningarna håller så pass god kondition att vanliga analoga telefonsamtal fungerar tillfredställande. Något som dom flesta ADSL-leverantörer även informerar om.
En kompis till mig blev utkastad gång på gång ( ADSL - Bornet ). Problemet är nu löst. Det visade sig att någon hade varit uppe på vinden ( Han bor i ett hyreshus med ca 10 lägenheter ). Denna skurk hade kopplat om på något sätt - kanske för att kunna köra på någon annans abbonnemang. Vad vet jag . . .
Detta drog dels ned hans hastighet - men kastade även ut honom då och då.

ibland blir jag utloggad beror jag bor lite utanför av stan i täby
Tack för alla inlägg.
Problemet kvarstår och spray håller på med felsökning fortfarande. Vi bor utanför stan, men det konstiga är att det bara är våran fastighet som drabbas, ingen runt om oss. Man tycker att vi borde ha samma strömförsörjning/telefonledning. Det som har blivit lite bättre är att vi blir inloggade snabbare efter ett avbrott, men det är ju trots allt irriterande.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem