Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Webb Tv

Webb Tv

Nån i datorrymnden som vet hur man gör för att slippa vänta var tionde sekund för att datorn ska hämta hem(buffrar) när man ska titta på nåt reportage i Webb tv Typ Aftonbladet. nån inställning som behövs??
Antal svar på detta inlägg: 7
Nej, men ett snabbt och bra bredband?
Då vet inte du vad det är..

Svar Buffer overflows försöker fylla i värden eller buffer med mer data än vad den är skapad att innehålla. den filmen

TEX: om en film är på 1gb storlek
du vill ser filmen och du tänker ladda hem det tar mer löngre tid

du går direkt in ett Media server som strömmar ut filmer
går mera fortare du försöker buffer iställe på 1 gb bara bara sekunder


Wicked ditt svar förstår du själv vad du menar..
hastigthet och buffer är inte samma sak.
tack gösta jag prova med detta!
Annons
Ehh, nu hänger jag inte riktigt med. Vad exakt är det Gösta menar att Mackan ska göra? Och vad har Mackan egentligen provat med?
Gösta snackar om Buffer overflows som när det händer ger upphov till fel så program kraschar.

Att sedan Mackan har för dålig dator/uppkoppling eller bara dålig koppling mot det han försöker streama det är en annan sak.

Mackan inget på nätet visas i realtid allting måste buffras, sedan buffras det lite olika mycket beroende på program du använder.
Så om det avbryts var 10:e sekund så har du troligen för låg buffer nivå eller så har du för dålig uppkoppling. Kan även vara kopplingen mot det du ska titta på.

Helt enkelt du hinner titta färdigt på det som laddats hem i bufferten innan bufferten har hunit fyllas på igen = Slö uppkoppling eller dålig koppling mot det du tittar på.
beror på att för server för bredanslutning
Aftonbladet är näst snabbaste anslutning,
dem måste har snabbt anslutning månsga som besöker denna sidan..

Wicked hmm du jag jobbar om sånt,
hhmmm Kan det inte bero på "requests" också, är det många requests på samma klipp eller samma server så blir det ju gärna buffer underrun......... och är det inte ett buffer underrun det blir fråga om isåfall inte overflow?

Håller med Wicked... förstår inte ett jota vad Gösta skriver.
som tur är finns Rob som kan översätta hans inlägg.

regards
:Mokoks:

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem