Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur registrerar man ett gränssnitt?

Hur registrerar man ett gränssnitt?

Word/Outlook knas!
Anväder Word som e-postredigerare sedan länge.
För ca 2 veckor sedan fick jag upp ett felmeddelande på den bärbara datorn att: Gränssnittet har inte registrerats!
Då går det inte att skicka mailet förän detta är gjort!

Satt och slet med det länge den kvällen och det slutade med att jag körde en ominstallation/repair på Officepaketet.
Det löste problemet men skapade nya då Outlook installerades om och mail adressböcker kalendren allt hamnade i undermappar och jag fick sitta och lägga in e-mailkonfigurationerna på nytt.

Nu har det börjat på min stationära med samma dumma felmeddelande om att gränssnittet inte har registrerats.
Office online har ingen artikel om det.
Hur registrerar man ett gränssnitt och vad är det?
Jag vill inte installera om Office på denna och förstöra allt i Outlook.
Antal svar på detta inlägg: 10
Fråga: Är det en köpt version utav Word/Office?
Ja, den är registrerad och aktiverad!
Tips kör backup på adressboken
annan ställe sliper du lägga igen mail adresser
Annons
hmm
har en piratversion utav Office.. har ALDRIG haft det här problemet.. Jag vet inte riktigt vad det kan vara för fel, annat än att det kan vara något liknande Windows Genuine Advantage till XP, om du har möjlighet, ladda ner en piratverision utav office, det blir ju inte olagligt eftersom du har en lagligt inköpt version..

regards
:Mokos
Jo, jag var inne på den linjen att det kunde vara något sådant som ni beskriver, då Officepaketet tillhör den ena datorn, men inte den andra som den även är installerad på.

Men det är inga andra strul annat än när jag använder word som e-postredigerare.
Går man in och klickar på aktivera produkt så får man beskedet att den redan är aktiverad.(på båda maskinerna.)

Så vad är ett gränssnitt?
Jag har ju i Outlook markerat att jag vill använda Word som e-postredigerare, och det har fungerat bra tidigare?
http://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=446145

((kollade på sajten pc för alla, datasnillena där bör jue veta))
lycka till
Tack m0zQit0z!

Så här stod det där:

"Löste problemet genom att köra regsvr32 c:\windows\system32\ole32.dll i kör-fältet."

Så jag kopierade in raden: regsvr32 c:\windows\system32\ole32.dll i kör fältet ...

...Det funkade!
Tänk om jag hittade detta innan jag körde reapair/ominstallation på andra datorn!

Tack för hjälpen!
Jaaa.. naturligtvis.. registrera med regsrvr32.
Har ju jag gjort innan med CDO.
Tänkte inte på att det kunde gälla även med office, lite dåligt dock eftersom man tycker att det borde registreras automatiskt...
Men tack Egil för att du delade med dig av lösningen.
skall försöka lägga det på minnet den här gången.

regards
:Mokos:
ÄNTLIGEN får jag tack!

kramis!

mvh// very very happy!
cred m0zQit0z

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem