Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Smycke från känd film

Smycke från känd film

Jag letar efter ett halsband som en kille från filmen "euro trip" hade på sig. Du vet den killen som sjunger "scotty doesn't know" i början av filmen. Halsbandet är en silverfärg eller titan och där är en massa taggar på den. De e så jävla coolt.
Jag har sökt efter allt som man kan söka efter för att hitta något men jag hittar inte ett skit. Vilken sida ska man kolla på?
Alla sidor jag hitar har bara sånna tråkiga halsband som tjejer ska ha, inga för killar.

Snälla hjälp mig! Jag kan beställa från andra sidan världen bara jag kan få ett sånt halsband...

Håller på att bli galen
Antal svar på detta inlägg: 9
menar du detta halsband?
bara en bild:

http://www.allstarz.org/users/kristinkreuk/euro_trip.jpg

tror såhär, se sluttexterna av filmen, låååååångsamt,
pausa där det står accesories, designers, det står säkert
vem som har hand om denna skådespelares garderob.
sök sedan på deras namn
(brukar vara fler i amerikanska filmer som har hand om kläder, smycken åt skådespelarna)
så sökning kan ju ta tid
hoppas det går bra.
säkert fler på forumet som blir nyfikna och letar!
Jag tog en sväng på asos.com som har smycken i samma stil som kändisar. Ganska skralt på herrsidan dock, efter en titt på bilden m0zQit0z letat fram och efter din beskrivning tänkte jag kanske nånting i den här stilen?

http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=68116

I alla fall tyckte jag det var ett rockigt coolt halsband för killar, även om det kanske inte var precis det du letade efter.
Bli inte galen... ;)
Rita av smycket och anmäl dig till en silversmides eller metallkurs, så gör Du ett likadant själv.
Eller ännu bättre, du designar ett som Du vill ha det, som Du blir ensam om.
Jag har gjort en massa smycken som jag ritat själv. Det är tusen gånger roligare och mer känsla att bära eller ge bort i gåva.

Om Du inte känner för att göra ett själv så ta med en bild till en smed och be dem göra ett åt Dig. Men det kostar klart en del, men det är ju bättre än att du hamnar på hispan.
Annons
m0zQit0z; ja det är de halsbandet jag vill ha. jag ska göra som du tipsade om, så ska jag se hur de går..
men du tror alltså att det kan stå vad personen heter som gjort smycket eller säljer det på eftertexterna?

wicked; njae, de var inte riktigt ett sånt jag hade i tankarna. men de hade kanske varit snyggt ändå.. =)

kat; jag kan fixa fram bilder på smycket så kan jag visa det för silversmidare men de kanske kostar JÄTTEMYCKET o sen kanske resultatet inte blir så bra som om man hade köpt det färdigt..?
jag vill i första hand se om jag kan hitta det på någon hemsida innan jag tar till de alternativet..

ni har inget tips på en sida som jag kan ha användning för i detta sammanhang??
ricky

det kan ju va så att smycket gjorts endast för filmen, vilket kan betyda, att det bara finns 1 exemplar. (hoppas inte för din skull)
kan oxo vara så att det ÄR ett tjejsmycke för Kristin Kreuk
(hon i bilden) som Matt gillade.. och ville ha på sig,

ofta i amerikanska filmer brukar dom använda sig av kända designers, en slags smygreklam. svenska filmer använder t.ex IKEA ibland som smygreklam (ssh inte säga högt..)
så sök alltså i filmen efter Matt Damon, vilka som har hand om kläder, assesoarer, sök sedan på deras namn på nätet, brukar oftast ge träff.
sen ser du vilka dessa har jobbat med, sök sedan vidare på deras namn, så hittar du smycket.
mycket sökande, men skam den som ger sig!

mvh//sherlock holmes mössa
*suck*
efter att ha letat frenetiskt på nätet kom jag fram till att
huvud -costume designern i filmen Eurotrip är Vanessa Vogel, troligtvis gift, eller släkt med en annan glad designer som kallar sig för
ParkVogel-även ett klädmärke.
det enda mysteriet jag kunde lösa med ovanstående bild från länk, är att t-shirten sångaren har på sig är TROLIGTVIS(ejsäker) en ParkVogel-t-shirt.
inget om smycket, sorry!

och att efternamnet Vogel betyder fågel *ASG*
nää, hoppas nån annan kan hjälpa dig.. (:

mvh//dr watsons mössa
m0zQit0z; tack så mycket för du hjälper mig med detta. jag har inte haft så mkt tid att söka efter detta själv men jag ska ta mig tid nästa vecka.. så jag vet inte vad den personen som bär det heter eller nått sånt.. men jag ska definitivt lyda dina råd för du verkar ha koll på läget..
med matt damon, vart fick du de ifrån??? var det bara ett exempel eller?? ;)
men som sagt jag kollar efter det med nästa vecka.. =)
ricky

nja, bäst du kollar på eftertexterna
när du ser på filmen,
informationen om filmens crew & cast är lite fattig på folk genom internet, trodde t.ex att New York Times skulle ge mer, däremot är dom bäst när det gäller att söka folk som arbetat med amerikanska filmer.
men bäst info får du från eftertexterna!
därför, kolla Vem killen är som sjunger och vem som har hand om hans kläder m.m.

jag kan ha helt fel om ParkVogel.
Christopher Baird

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem