Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Bästa pannlampan?

Bästa pannlampan?

Jag skall köpa en pannlampa för jogging.
Den skall vara lätt och tåla regn och kyla.
Gärna att den inte försämrar mörkerseendet.

Har sett Head Fire Duplex.

Är det nån som har ett bättre förslag än den, som inte kostar över 1000 kr?
Antal svar på detta inlägg: 6
kat

skriv:

pannlampa
sök på google bilder,
så får du se själv vilken du vill ha
Jag skulle rekommendera dig att browsa på Utsidans forum. Den här frågan har behandlats där många ggr.

http://www.utsidan.se/vb_forum/forumdisplay.php?forumid=61

EZ
Ska du ut och springa i mörkret Kat? Jag hoppas du har överfallslarm, en biffig hund eller en dito pojkvän så du inte blir ännu ett offer i statistiken. Lycka till med träningen i alla fall.
Annons
Jag kan rekommendera Petzl Tikka Plus, liten lätt och suveränt bra ljus. Du hittar den på Svenska Turistföreningens hemsida
för 325:- (medlem)

http://www.getout.se/stf/webshop.htm
Försökte medvetet att undvika att gå in på de olika märkena eftersom jag inte vet vilken prisklass eller modell (vattentäthet, skakningsskydd, Led, Krypton, osv) som skulle kunna vara aktuell.

Men OK. De stora märkena på det här området är:
~ Brinkmann
~ Princeton Tec
~ Petzl
~ Photon
~ Streamlight
~ Black Diamond
~ Silva

Eftersom KAT vill använda lampan till jogging så skulle jag själv rekommendera Silva M2. Den är tillverkad med tanke på orientering och aktiviteter som kräver att lampan sitter ordentligt.

I övrigt så anser jag att Princeton Tec är det märke som håller högst kvalité. Black Diamond ligger inte långt efter och är oftast avsevärt billigare när det gäller liknande produkter. Båda märkena har ett mycket stort urval av pannlampor.

EZ
Tack för tipsen allihop.

Wicked: Ja, jag har en Rhodesian Ridgeback på drygt 40 kg, med enbart muskler. *S
Tack för omtanken.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem