Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

MusHjälp

MusHjälp

Tjena! Har just inhandlat en ny mus, trådlös men med kula, precis som jag vill ha det... Tråkigt nog kan jag inte installera muskraken, det vill inte fungera. Med musen fick jag en diskett som borde göra tricket, men när jag sätter i den så säger min dator att disketten är oformaterad & vägrar befatta sig med den..
Jag gick ut på nätet & laddade hem drivrutin från tillverkaren, hoppades att det skulle funka bättre, men icke... Jag kommer en bit in i Djungeln av "Next"-knappar, men se'n tar det stopp. "Installationen misslyckades" står det. Jag läste lite noggrannare & då står det att jag måste avinstallera allt som har med min gamla mus att göra innan jag börjar installera den nya. Problem igen; Först & främst så hittar jag inget att ta bort, vet inte vart jag ska leta, & även om jag mot förmodan lyckas, betyder inte det att min gamla mus lägger av då? Hur ska jag då kunna klicka mig igenom installationen av den nya?
Suck!! Varför är det ALLTID så HIMLA KRÅNGLIGT att göra så'nt här? Snälla hjälp mig!!
Antal svar på detta inlägg: 9
vart köpte du din mus då?
är inte bättre ide du köper en laser mus med trådlös?
Linda W

gå in på
kontrollpanelen/skrivare och annan maskinvara/mus/egenskaper för mus

gör dina inställningar!
och aktivera installationen
inaktivera den gamla först

nemas problemas

mvh//liten mus med mössa
du behöver inte inaktivera den gamla,
ha BÅDA aktiverade,
innan du tar bort den gamla!
Annons
..nu har jag aktiverat den nya, men den funkar ändå inte, trist... Men tack för hjälpen ändå!! Får väl vänta på att Mannen ska komma hem från jobbet, så vansinnigt irriterande bara att inte klara av saker på egen hand...
linda w

konstig mus!
den borde fungera när den aktiverats från kontrollpanelen.
men det är ju klart, bättre att sitta MED mus och dator än flera mil bort på ett forum.

har musen ett batteri (rättvänt)??
kolla tråd:

http://www.pchemma.se/forum/thread.jsp?f=7&t=7195&m=23673#
m23673


visst är det irriterande att behöva fråga killen*lol*
vi tjejer ska ju klara det här... ha ha

hoppas det löser sig,
finns så många duktiga människor,
vilket gör mig GRÖN av avund.. .*erkänner*

kolla så det inte finns en knapp på mottagaren som är till för mottagaren att registrera musen.

Och du skriver inte om det är en radiomus eller infraröd.
Hej ni hjälpsamma! En radiomus är det.. Nä, nå'n connect-knapp har den inte, det har min gamla så det vet jag hur det funkar. Har gjort allt jag kan komma på nu, köpt nya batterier, ifall de som jag fick på köpet var dåliga - hjälpte inte. Börjar luta åt att gå tillbaka till Clas Olsson & be att få byta den, det KAN ju vara fel på DEN, & inte på MIG...
Tack i alla fall för alla tips jag fått, ni är så snälla, det här är ett superforum!!
SVAR: Mus problem!

Lånat från sidan: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310123

Code 39
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Recommended resolution

Reasons for this error include a driver that is not present; a binary file that is corrupted; a file I/O problem, or a driver that references an entry point in another binary file that could not be loaded.

Uninstall the driver, and then click Scan for hardware changes to reinstall or upgrade the driver.

On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the Troubleshooting Wizard.


Jag testade och det verkar gå ganska bra att fixa drivrutiner till musen.

Lycka till!!!

/Micael

lånat från: IDG

hoppas det går nu!
LindaW:
har du köpt en mus clas ohlsson? med diskett.
fick inte du CD iställe?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem