Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Maxtor

Maxtor

Hej!
Jag har precis köpt en extern hårddisk.
Maxtor 200Gb personal storage nånting.... USB koppling.
1195 spänn.
Finns det någon som har erfarenhet o åsikt om den produkten?
Antal svar på detta inlägg: 9
min personliga har jag använt i två år nu och den har det aldrig varit problem med.
En god vän,som är psykolog,har sitt kundregister i den.Man trycker,på en knapp vid sidan,så är saken klar.Han är mer än
nöjd,och där hade jag tur,för det var jag som förslog den.He,he
Jag har maxtor och den har funkat i 4 år..men jag undrar vilket märke som är bäst?
Annons
Tack för feedbacken grabbar.

Jag var mest nyfiken på att veta att jag inte köpt något dåligt märke.
Jag tror att Seagate följt av Western Digital brukar klara sig bäst i kundundersökningar med syfte att kontrollera reliability.
Hej, Har 1,8PB disk varav ca 80% är Maxtor. Allt kan hända men jag vet av erfarenhet att Maxtor är ok.

Alla stora märken är ok, Seagate gör tysta diskar, WesternDig finns men ingen vet riktigt vad dom gör, Hitachi envisas med att inte utplåna det mest kraschförknippade namnet i branschen - Deskstar - IBM's gamla diskdivision som man av uppenbara skäl sålde till högstbjudande...! Maxtor tillverkar diskar.

Lycka till med din nya disk!

Oavsett fabrikat - BACKUP!!!

Oscar
Ska naturligtvis vara 1,8TB!!!

Peta får vi väl vänta lite till på!

Oscar
Oscjon:

Western Digital tillverkar några av de bästa hårddiskarna i branschen (t.ex. Western Digital Raptor WD1500 eller Western Digital Caviar RE2). Så vitt jag vet har Maxtor inte tillverkat någon prisvinnande hdd för vanliga användare på länge, att de däremot tillverkar fantastiska högprestanda diskar för serveranvändning (t.ex. Maxtor Atlas 15K II (147 GB Ultra320 SCSI)) är en helt annan femma.
Love:

Tack, då vet jag viket märke jag ska satsa på härnäst..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem