Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Dvd spelare till Datorn

Dvd spelare till Datorn

Hej alla! Har en fråga som jag hoppas ni kan besvara. Jag har tänkt köpa en ny dator och vill då att den ska inkludera en Dvdspelare+brännare. Tanken är att jag ska koppla datorn till TV så att jag därigenom ska kunna se på Dvd. Frågan är: finns det olika typer av Dvd spelare till datorn som tex är regionsfria och liknande. På den jag ska köpa finns ingen beskrivning på vad det är för någon Dvd..
Antal svar på detta inlägg: 7
köp en moped isället
Ja, det finns många DVD-brännare som man kan få i ett nytt datorpaket, men du kan ju alltid köpa ett bättre, kostar max 500:-, det kan du ju kosta på dej om du ändå ska köpa en ny datorpaket, som jag icke reckommenderar! Bygg Din Egen Dator. då får du den bästa å Värsta DATOR Du önskar??? Pengar, det kostar inte lika mycket som att köpa en färdig dator....hem.fyristorg/benhog
Ingen DVD är regionsfri när du köper DEN! men alla dvd går att göra regionsfri, NEJ säger vissa, man måste ha ae PALMhanddator.he hehehehe,aj aj aj så lite dom visste! Allt går att fixa, om man använder P2P-programmen som finns på NÄTET;SYBER;UNERVIURS:M:M å i första hand gå till vcdhelp.com.
Mvh fra meg
Annons
Pontus, dessa är
kombinationsbrännare
asus DRW0402PD
liteon LDW811S
klarar av att skriva dvd+r/rw, dvd-r/rw och vanliga cd-skivor
Till DC++. Det kanske är billigare och effektivare att bygga sin egen dator men utan garanti, support. köpte en dator på datorprince som höll i 1.5 år sedan la den av, felet kunde ingen hjälpa mig med. Så är man inte superhaj på datorer tror jag nog att garantin och supporten blir avgörande. Menar du att man kan ladda ner codecs?
Varför behöver man en PALM för att göra en "intern"-dvdspelare regionsfri? Det måste vara helt onödigt. Ok om du har en philips-dvd så kan man ju ladda ner program till sin palm (eller skaffa en fabriksfjärr) men det är ju isf bara IR-porten som man använder på palmen. Förstår mig inte på DC++, finns det någon som gör det?
Seriöst svar : 1

När du köper en spelare till datorn så är den regionsfri, däremot så ligger spärren i programvaran som spelar upp filmerna, och det är enkelt löst.

Vill du ha en bra brännare som bränner både-r & +r, så rekommenderar jag att du inskaffar en NEC brännare. Billiga i priset och mycket bra kvalitetsmässigt!

Ha det!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem