Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

TrendMicro fungerar ej längre ?

TrendMicro fungerar ej längre ?

Jag har kört TrendMicro/housecall/free scan då och då i flera år men sedan några veckor fungerar det inte längre.
Jag kommer några steg framåt men när det slutligen ska ladda själva sökprogrammet kommer jag till ca. 35% klart och sedan är det stopp.
Jag har så vitt jag vet inte gjort några förändringar i olika sökerhetsinställningar eller dylikt. Och jag har registrerat att det är en "tillförlitlig plats" men programmet vill ej starta länger.
Är det någon som har hamnat i samma läge ? Eller har någon ett förslag om hur jag ska göra ?
Jag har andra anti-virus , ad-aware och spy-sök program men jag tyckte att det var skönt att kunna köra TrendMicro då och då.
Men som sagt numera går det ej längre.
Antal svar på detta inlägg: 3
Det är väl bara att hoppas på at det är nåt tillfälligt fel, jag har provat och det funkar inte hos mig heller. Dom är kanske bara är sura för att vi spöade deras damer i hockey
www.pcmint.se Här ni ni Panda Software,och deras gratis
activ scan,som är ett strå vassare än Trend,men tar god tid på sig,då den scannar varenda fil,längst in i själen på datorn.
Jag återkommer till den här frågan angående TrendMicro / free scan. Det fungerar fortfarande inte hos mig. Och uppenbarligen inte hos svenkalle heller.

Skulle någon fler kunna prova om det fungerar hos dem och skriva ett svar.

Jag har kontaktat TrendMicro och frågat men inte fått något
förslag som har hjälpte. Förslaget var att köra i felsäkert läge med nätverksuppkoppling. Och då fungerade det eventuellt
halvt om halvt.

Om jag kör Symantec Security Check eller F-Secure Virus Scan
så fungerar de båda helt ok.

Det vore kul om någon fler kunde testa och skriva ett svar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem