Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Bragd?

Bragd?

Jag antar att om Tre Kronor går till semifinal blir det årets bragd oavsett vad alla andra har presterat. Ett lag fullt med proffs som man förväntar sig skall göra sitt jobb. Personligen anser jag inte att det är någon bragd i det Vad tycker ni andra. Självtycker jag Björn Lind är outstanding och på damsidan även om hon inte tagit medalj är det Britta Norgren
Antal svar på detta inlägg: 8
Rutan....

Glömt Anja ?

2 Brons och 1 guld.....

Tre Kronor kan omöjligt göra en bragd, eftersom just en bragd inte kan göras med deras utgångsläge......

Stark av Britta norgren, självklart, men det krävs mera för att kalla det en bragd!

// Xenix
Nej, jag tror inte Tre Kronor får något bragdguld och skall inte heller ha det, tycker jag.
Björn Lind, Anna Dalberg och Lina Andersson är starkare namn i dessa sammanhang
Jag håller helt med "rutan". Om Tre Kronor tar medalj är det inte en bragd. Det är deras jobb, med mycket bra betalt dessutom.

Björn Lind, Anja, "Damkronorna", curlingtjejerna m fl är de som utfört en bragd.

Heja Sverige somgör sitt bästa OS.
Annons
Jag fortsätter att vidålla att damhockey, inte är en bragd då konkurrensen är för låg. Anja och Björn har gjort fantastiska bragder dock men, bragdguldet går till.......
prassel prassel....

Annika Sörenstam!!

och så länge som Sverige inte uppmärksammar denna kvinna för sina bragder, så som hon i USA har blivit utsedd till årets idrottskvinna tre år på raken, kan bragdguldet slänga sig i väggen.
Och... jag är inte bitter. (-;
Helt klart, Damkronorna m.fl tjejer har bragdglans över sig
Tydligen fler som vill vara med i kampen Vilken rysare av det svenska damcurlinglaget. Helt underbart. Vilken skipper Anette är taktisk o kylig och sen utför hon det hela också i ett sånt läge som en OSfinal
Kan inte hålla med om att det är en bragd att komma tvåa bland 8 startande lag, undrar i samband med detta varför t.ex bandy inte är en OS sport, nog finns det fler länder där det spelas bandy än damishockey.
Vi vann ju faktiskt guld i Curling igår....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem