Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Anslutningsproblem-modemuppkoppling

Anslutningsproblem-modemuppkoppling

Hej igen.
Är det någon som kan svara på vad det beror på att ibland när jag ansluter till Internet så kommer jag inte vidare, utan att starta om datorn.
Jag sitter med telefonmodem och modemet ansluter, men sedan så dyker rutan upp i IExplorer med texten "sidan kan inte visas". Likaså om jag försöker kolla e-posten, fast då står det något om serverfel osv.
Datorn är uppenbarligen ansluten till Internet, men det verkar som om att IE och e-postprogrammen jobbar i offlineläge, och jag hittar inget sätt att komma förbi detta.

Ibland så är IE i offlineläge och då kan det räcka att klicka på någon länk eller uppdatera och då dyker det upp en liten ruta där det frågas om jag vill ansluta. Det är ju bra. Jag önskar bara att jag kunde trolla fram den rutan manuellt, eller vad jag nu ska göra för att lösa problemet?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Lite för enkelt kanske. Arkivmenyn Arbeta offline
Sorry svenkalle. Det hjälper inte.
Det ska finnas nåt program som loggar in åt dig och sedan håller liv i anslutningen...Stay Connected eller nåt sånt heter det, tror jag. Sök lite på www.download.com
Tidigare, när man själv satt med modem hade jag liknande bekymmer med att jag kopplades ner stup i kvarten och det blev bättre när jag hade det där "håll liv i internet" programmet.
Annons
Hej Breeze.
Du har missuppfattat problemet. Modemet kopplar inte ned, utan det är något sorts offlineläge som råder i datorn och som jag inte kommer förbi.
Jag har provat att gå in i Adminstrationsverktyg och startat om alla tjänster, men utan resultat.
verktyg/internetalternativ/
ring alltid upp standard anslutning eller nått skall peka på den modem koppling du använder , och outlooks anslutning skall peka på samma.

det innebär , att startar du ie eller outlook så startar den uppringaren/modemanslutningen
Du bor i Katrineholm,och sitter med ett telefonmodem.Är det verkligen så,eller har du ADSL.Göckes anvisningar pekar på detta
telefonmodem,men jag tror du har ADSL.

Har du ADSL,rycker du ur sladden ,och startar om det.

Har du telefonmodem,så får du nog ingen hjälp,för det är ingen som,kom ihåg hur det såg ut.
jorå vist fixar det sig om det är ett telefonmodem också.
som sagt jag uppfattar det som det är ett uppringande modem.
därför mitt svar.
Jag förstod detta Göcke.Här har vi en mystisk herre denna Ask.

Han har en kompis som bor på landet,och har bredband,Själv
bor han i sta`n,och har telefonmodem.Ja ,jag säger då det,
ur led är tiden.

Per Ask,skaffa dig ADSL,det blir billigare,eftersom du är mycket
ute på internet.
Ja nu ska ni inte bry er så mycket om var jag bor.

Till leiake. Om jag hade haft möjlighet att skaffa ADSL så hade jag naturligtvis gjort detta, men här är landsbygd och det går inte ännu.

Till Göcke: Det här har jag kollat, och det är OK. Någon gång kan det hända att just den inställningen ändrar sig, men oftast så står den rätt ifylld.
Det här är inget som är specifikt för just den här datorn utan jag har råkat ut för detta med andra datorer också.
PerAsk!

Du har i din profil,skrivit Katrineholm,varför jag drog förhastad
slutsats.(man får vakta sitt ordval).Ber om ursäkt.

Daniel!
Med tanke på min sista fadäs,får jag vänligen be dig att ändra
på profilsidan,så att stad,ändras till ort,för undvikande av liknande fatala missförstånd.Alla bor inte i en stad,har jag lärt mig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem