Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Counter-Strike

Counter-Strike

Hallå, ngn som har lust att hjälpa mig? Jag tänkte pröva spelet counter-strike, men
1;behöver man half life för att kunna köra counter strike?
2;Vart laddar man ner cs? har provat o kollat på ngra sidor, men antingen måste man vara medlem eller så går det otroligt långsamt
3;Vart spelar man cs, dvs vilken server skall man koppla upp sig emot - el sköter spelet det av sig själv?
Som ni förstår är jag fullständigt novis på detta men frågar man inte så får man ju inget svar.
Fler frågor kommer antagligen om el kanske när jag får i gång spelet.
MVH
Urban
Antal svar på detta inlägg: 4
CS är en insticksmodul till Halflife. Så svaret är ja du behöver Halflife. Nu var det ett tag sen jag prövade på sånt här men då var det så att du var tvungen att ha en rikgig kod för att spela via nätet. Den här koden får du när du köper spelet och det fungerar inte med crackade koder.

Ladda ner? Köp istället. Kostar dig säkert bara 50 spänn eller så. Om du bara är intresserad av att spela via eget nätverk fungerar det med en crackad kopia men det är inget att rekomendera. Däremot finns det säkert något demo du kan ladda ner för att prova hur spelet ser ut. Men du har säkert spelat det någon gång antar jag...
Jepp köp Half-Life orginal i någon spelbutik! För du måste ha en giltig CD-nyckel för att spela över internet.

Ska du sen spela Counter-Strike på nätet behöver du tilläggsprogrammet Steam. Steam är utvecklat av samma företag som har gjort Half-Life (Valve) och är deras nya standard för att spela över nätet. Kanske följer Steam med på de nyare versionerna av Half-Life i affären men annars kan du gratis ladda hem det från deras hemsida på:

www.steampowered.com

Programmet är har ett stanard windowsgränssnitt med knappar för att hitta servrar, joina, kompislista osv så det förstår du säkert när du väl kommit igång. Lycka till Urban!
Oki, tack för svaren - styr nu kosan mot närmaste spelbutik för att köpa halflife
Återkommer så småningom med en rapport om hur det går, om nu ngn är intreserad *S*

Urban
Annons
Note : Det finns gott om fungerande koder ute för att spela, så om man tycker att det är ok att ladda ner "gratis" så kan man också fixa koder för att komma in på nätverken....

Det gäller förstås att veta var man skall leta....

Annars så finns det källor på DC++

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem