Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Ska man lägga sej i ?

Ska man lägga sej i ?

Har en ny vän vi brukar gå promenade med våra hundar meilar till varandra Och se blir det dödtyst hon svar inte på meil sms Sen frågar man folk om dom sett henne Det svar man får är hon sitter hemma och dricker. Nu är frågan ska jag bara gå dit ? Eller låta henne vara ?
Antal svar på detta inlägg: 4
Är man vän och medmänniska så skall man bry sig.
Tycker visst att du ska lägga dig i och försöka prata med din vän.
Antagligen har ni pratat mycket om er själva, men troligen finns något som din vän inte sagt till dig. Vännen försöker att komma över något med att dricka. Kan man med någons hjälp kunna prata om det, och det kanske måste väntileras mycket, för att komma över.

Var vän å medmänniska och försök att kunna prata med vännen.
Man skall ju inte sitta med korslagda armar och se folk hamna i fördärvet.
Din vän är tydligen inne i ett depressionstillstånd,eller oxå,är hon
(antar det är en hon) periodare.

Vad kan hända om du går dit.Det kan ju inte bli värre,så jag
tycker du skall,besöka henne,och fråga rent ut,vad som sker.

Antingen ber hon dig dra åt hel...te,och sköta dig själv.Det är det
vanliga,eller så börjar hon gråta,och då,kan du få in en fot,och
tillsammans hjälpas åt.

Friskt vågat,hälften vunnet.Lycka till!!
Det är helt upp till dig själv om du orkar med, det räcker inte med ett besök om hon har alkoholproblem Det krävs att du ställer upp som vän under lång tid och att du själv är mentalt stabil. Du kan kanske få henne att ta kontakt med aa eller dyligt .Finns kanske andra i hennes närhet du kan prata med. Men att du skall bry dig på något sätt det tycker jag. Lycka till
Annons
Man ska aldrig, aldrig tro vad folk säger! Gå till din vän med något gott till fikat och bara prata lite alldagligt så får du se att det så småningom kommer fram vad som kan ha hänt. Du vet väl att -" i nöden prövas vännen"!
Lycka till!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem