Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nackdelar med Firefox?

Nackdelar med Firefox?

Hej! Jag blev intresserad av Firefox. Är allt frid och fröjd med hela rasket eller lurar det en räv i kulisserna? Finns det några uppenbara nackdelar med konceptet?
Antal svar på detta inlägg: 6
följer sidan du går till, W3C standard så är det fridens.
du får även en mängd annat att ladda in som gör saker som
IE6 inte klarar.

IE7 , sägs har tagit en mängd av ideerna från Mozilla projektet
och efterapat dem i den kommande webläsaren
precis som Microsoft gjorde när Netscape hade hela marnaden.

Det som du kan få problem med är vissa banker och andra
betal funktioner , där motparten inte har velat konstruera funtionen för Firefox. för tex säker överföring mm
säker överföring och sånt funkar alltid i FF.
Problemet är om banken eller nån annan sida har javascript som endast är anpassade för IE, men vanligaste felet rör sig om att de som har designat sidorna inte designa dem rätt utan endast anpassat stylsen för IE:s alla buggar.

Enda som jag vet kan bli ett direkt problem är väl frammåt och bakåtknapparna på en del möss eftersom nya FF inte kör samma som gamla vilket endel tillverkar av mjukvara tycker är standard(läses logitech)
Åhå, Rob. Jag har ju gjort framåt/bakåtknappandet till en livsstil. Jag kör en Microsoft Intellimouse. Vore trist att inte kunna använda de funktionerna.

Är själva bytet från IE till FF smärtfritt? Bör jag avinstallera IE?
Annons
Göcke:
Är det inte Netscape som ligger bakom Firefox, dom är väldigt lika.
Själv hade jag problem med att få till IS Egna favoriter. Fick aldrig någon ordning på det innan jag bytte tillbaka till I.E
tejay4u: Du hade FF och bytte tilbaka, om jag förstår rätt?
Får man fråga varför?
jj funka problemfritt inna jag installer specifik mjukvara för min nya mus och tangentbord.. men sen efter det så funka det inte.. är SetPoint mjukvaran från logitech.. Men de löser väl det hoppas jag.

tejay4u FF kommer från mozilla. mozilla tog nånting från netscape men vetefan vad och vet inte om nånting från netscape tiden är kvar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem