Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft kundservice

Microsoft kundservice

Här lämnar jag nu numret till Microsoft kundservice!

Dom har support på det mesta om man har ett giltig produktnyckel/licenskod!

Dit kan man ringa om alla problem som rör Microsofts produkter/servrar!

Numret är:

08-752 56 30

Lycka till!

Antal svar på detta inlägg: 3
Tack för tipset Bubben !
Jag har ringt dem flera gånger bl.a. med frågor angående Office 2000 Premium. Min version har en giltigt produktnyckel. Problemet är bara att jag har fått programmet från ett företag.
Och då svarar dom bara att jag får ringa till företaget och försöka få svar på frågan där.

Hur / var kan jag stänga av så att inte linjalen visas varje gång jag öppnar ett Word-dokument.
Och hur stänger jag av autokorrigering för gott ? Nu är funktionen ( inled varje ny mening med stor bokstav ) aktiverat varje gång jag öppnar t.ex. ett Excel-dokument. Och när jag skriver in ytterligare data i tabellen så blir det stor bokstav i början på varenda text jag skriver in. Går jag in och stänger av dessa båda funktioner så är de borta ända tills jag startar datorn nästa gång och öppnar ett Office-dokument.

Kan det vara så att jag ska spara om Normal.dot från den senast fungerande sessionen ? Och hur gör man det, i så fall ?
Det verkar som om ibland att man måste vara en privatperson när man ringer dit men numret jag gav ska gå till företagssupporten!

Ahaa..du kan inte word?

Dom inställningar du frågar efter finns i word inställningar/verktyg..

Sök där och alla inställningar du undrar över kan ändras genom att bocka för/av det man inte vill ha!

Samma sak i Excel!

Man kan gå in i word/excel inställningar eller verktyg och kolla men gör inget dumt..då är det bättre att trycka på avbryt!

Lycka till!

Linjalen i Word avmarkerar du bara genom att klicka på Visa - sen tar du bort bocken vid Linjal. Du kan göra Word precis som du själv vill ha det. Du kan ta bort/lägga till vertygsknappar så det passar dina önskemål. Ett tips är att innan du gör en massa ändringar så skriv upp på ett papper hur det såg ut innan du ändrade, då är det lätt att gå tillbaka om det inte blir bra.

Om du vill lägga till knappar i Words vertygsfält så gå in på Verktyg - Anpassa, fliken Kommandon och dra en knapp till verktygsfältet. Under Verktyg - Autokorrigering kan du göra andra olika val.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem