Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

avi problem

avi problem

Hej,
Undrar om någon skulle kunna hjälpa till med tips på lösning till ett problem jag har med avi / Divx filer.
När jag laddat ned en film med tillägget avi så kan jag se filmen mellan 1 sekund till några minuter oavsett vilket program jag använder för visning. Både bild och ljud är perfekt under tiden det fungerar i alla filmvisningsprogram. Plötsligt så bootar datorn om eller hänger sig totalt så jag blir tvungen att göra en omstart.
Jag har kollat på Gspot och testat filmerna där och allt verkar vara ok.
Jag har köpt ett nytt bra grafikkort som skall kunna klara det mesta. Jag kör XP och alla övriga specifikationer är rätt i övrigt. Alla drivrutiner är uppdaterade (så långt jag vet).
XP:s felkontroll hävdar att jag har ett ospecifierat "device" problem efter omstarten som sker eller jag måste göra då filmen hänger sig.
När jag kör andra format som mpeg t.ex så är det inga som helst problem att använda dessa utan avi är det som spökar.
Även vissa spel, typ BF 1942, Warcraft 3 startar heller inte då jag försöker köra dem.
Har alltså fastnat i detta problem.
Tacksam för en lösning på detta om någon vänlig själ orkar ta sig tid till detta.
Antal svar på detta inlägg: 4
Hej , jag har inte svaret men kan problemet ha att göra med rätt codek. här är en länk till microsoft
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;316992&Produ
ct=winxpINT#16
Jag vet inte varför din dator beter sig som den gör..
Men till alla som tittar på mpeg eller avi, vill jag tipsa om Omnishow ... ett fantastiskt codec packet ..

http://stygg.nxs.se/omnishow.rar

Ladda hem och installera. . det äger alla andra codec packet jag har provat ..

ciao..
Prova köra med äldre grafik drivrutiner.. de senaste är inte alltid de bästa.

Kan vara så att din processor blir för varm när den försöker avkoda dina avi filer så att datorn stänger av sig självt när den blir för varm.... kylningsproblem med andra ord..
Annons
Nästan helt säkert ett problem med codec som är installerad.... Fungerar en stund, sen lägger det av.... Kan inte se at det skulle kunna vara något annat, möjligvis ett hårdvarufel på grafik kortet, men det är sällsynt....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem