Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hastighetskameror

Hastighetskameror

Ni som vill slippa böter.Här har ni kamerorna.
www.hitta.se/TrafficPage.aspx
Antal svar på detta inlägg: 4
Ni som vill slippa böter o indraget körkort. Håll er till hastighetsgränserna så behöver ni inte bry er om kamerorna .
Någon som sett kameror på motorväg.Varför ska alla som kör sakta ligga i mitt filen,Jag blir tokig,När jag kör bil finns det igen som är så ful i mun som jag

Själv har jag köpt en "dödskallemask" på Buttriks och klippt upp ögonhålen så att jag ser bra även med den på mig. . Sedan är det bara att tuta och köra.. Ända sedan barnspen har jag lärt mig att man ska anpassa farten efter trafik- och vägförhållandena.
Och så vitt jag vet är det inte genomfört ännu att det ska räcka med registreringsnumret så att den som äger bilen ska bli bötfälld, även om man inte har en ansiktsbild av föraren.
Vad som är ett problem är istället när 3-4-5 långtradare ligger i kö och kör så när varandra att det inte finns plats för en bil att köra om och klämma sig in mellan dem om det blir ett möte.
Ibland kör jag om dem en och en och saktar in tills avståndet mellan långtradarna i tåget är minst 30-40 meter.

Det där att många ligger kvar i mittfilen eller vänsterfilen beror ofta på att det är så spårigt i högerfilen efter alla dubbdäck. . Detta är speciellt obehagligt när det är vatten i spåren på vägen. . Men Vägverket har säkert någon sliskig förklaring till varför de inte anser sig har råd att slipa ner asfalten och fylla igen spårbildningen med ny asfalt. . I stället sätter man upp skyltar med texten "Varning spårbildning" eller "Varning olycksdrabbad sträcka". . Då anser man sig uppenbarligen ha gjort vad man kan för att upprätthålla trafiksäkerheten. . Skyltarna kan stå där i åratal utan att man gör något.
Nu har "gnällspiken" bubblat igen. . .
Annons
axe!

Att döma av kortet du har i din profil,så var inköpet av ansiktsmasken,helt onödig.He,he
.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem