Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Excel Problem !!!

Excel Problem !!!

Har ett litet problem, skall göra en rutin i execel. Så jag skulle behöva klippa ut "skärmen" och klistra in i ett ex. Word dokument för att kunna utforma en rutin bilaga. Hur gör jag detta ??
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hejsan Ulf!
Hänger inte riktigt med vad du skall göra med din "rutin". Skall du bara ha en bild i ett Word-dokument kan du ju alltid använda knappen Print Screen som brukar finnas på högra sidan av tangentbordet. Gå sedan in i Word-dokumentet och Klistar in bilden.
Ett annat alternativa är att du kopierar den del av Excel-dokumentet du vill föra över, gå in i Word och klistra in.

Hoppas att du skall bli lite klokare.

Ha det bra!
Håkan
Om du vill klippa ut "skärmen" så kan du som håkan säger använda printscreen, men då tar den HELA skärmen. Vill du bara ha aktivt fönster så håll ner "Alt Gr" när du trycker "printscreen".... sen är det bara att klistra in det i ett word dokument.

mvh Sven
Kolla in Snagit !! Kanonprogram för att göra sådana grejor !

Snagit finns på http://www.techsmith.com/
Annons
om båda filerna ligger i samma dator så borde det gå att
skapa en länk in till word som man får frågan att uppdatera varge gång man startar word documentet.
Istället för att starta en ny tråd så lånar jag denna.

Är det någon som vet om man i exel kan få en hel kolum att vara i "minus format" tex, plusa ihop A1+B1+C1 men dra bort D1 och E1 automatiskt utan att man skriver ett minus framför. så att man får uträkningen i ex, F1
(ex. har jag siffran 1 i alla kolumer så blir svaret=1 i "F1"

/Gabbe
jisses vilken gammal tråd du fann Gabbe
automatiken är den formel du skriver
hmmm, automatiken(?)
kan du förtydliga dig lite är helt ny med excel sedan igår.
provade med formeln;

=SUM(B3:C3; -D3:F3) (utan mellanrum det bler en smily annars)
Det funkar i funktion Arguments rutan som kommer upp, längstner i rutan står resultatet jag vill ha men när jag klickar på OK så står det "#VALUE!" i resultat cellen. så, hmmmm?!?!
ja smileys kan det blir det av tecknen ;=)

automatiken är din formel som du sätter in värden i

om du skriver
= SUM ( B3 + C3 - D3 - E3 )
i F3 rutan

det andra man kan stupa på är att det som visas inte är tal utan text
och det kan du kontrollera med att högerklicka i en ruta och välja formatera
celler.
Tack Göcke,

Nu fungerar det

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem