Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Papperstidningar

Papperstidningar

När tror ni att,det tar slut med papperstidningar, eller är dom här
för att stanna.

Jag blir lite konfunderad,när man ser telefonkatalogen delas ut
varje år.Vem använder en sådan,i dag. Ingen.Dom gamla säger ni,
men dom kan inte se sån liten text.Detta är slöseri,utav stora mått.
Jag slänger mina på stubinen.Man har ju hitta.se.

Jag frågade en bekant:

Tror du att TV:n kan ersätta tidningen?
- Aldrig! Hur ska man kunna jaga flugor med TV:n?
Antal svar på detta inlägg: 10
du har ju svaret Leiake
bättre flugsmällare finns inte

skulle inte komma på tanken att jaga flugor med TV-n eller datorn
Telekatalogerna har jag och lutar sängen med.

förr använde man pappret i katalogen när man var på hemlighuset
men nu finns det ju toapapper.

Både IBM och Philips har tagit fram en plast/metall-folie-display som
skall ersätta tidningar/böcker i framtiden.
Jag har känt på en prototyp, men jag saknade tidnings känslan eller bok känslan. men bildkvaliteten var OK.
Eftersom inte alla har bredband och kan vara uppkopplade hela tiden så hoppas jag telefonkatalogen delas ut. Jag måste tyvärr använda den, det går fortare för mig.
Längtar efter bredband
Men en ljusglimt är tre. Köpt datakort av tre och surfar med det för 199 kr i månaden. Men jag det kan jag hämta hem 1G i månaden. Det funkar faktiskt bra, det går iallafall snabbare och man är inte upptagen i telefon.
Tidningar är bäst. Jag får ont i ögonen av att läsa långa artiklar på dataskärmen. Finns det nåt bättre än en och tidningen på verandan en sommardag. Gamla tidningar används sen på vintern att tända i vedpannan med
Det finns väl inget bättre på morgonkvisten än en kopp o tidningen, lite svårt med datan den tar upp hela platsen på bordet o är tung att hålla på att flytta varje dag. Okey man kan ha en bärbar men nu har jag ingen sådan så det får bli tidningen till kaffet.
Annons
Jag skulle inte klara mej utan min morrontidning! Morronfikat utan tidningen, näe. Det är så trist på helgdagar när den inte kommer. Brukar köpa en kvällstidning på lördagen som jag bara ögnar igen då, för att sen läsa den noga på söndagen!!

"Ropen skalla, papperstidning till alla"

Vad jag förstår,så kommer papperstidningen,att överleva,på grund
av,invanda turer,hos oss lite till åren.Men hur länge till,finns det
människor,som orkar släpa sig upp kl. 03:00,för att dela ut
300-400 tidningar.

Göcke!

Ditt inlägg,var förvånansvärt roligt.Jag tror du har,frisknat till
ordentligt. He,he.

P.S. Angående katalogens användning på TC,så har jag minnet kvar.
Men pappret var för glatt,i min smak.
Telefonkatalogen kan jag glatt vara utan för dn e ju inte läsbar längre. Sen dom gjorde om den så e den värdelös Men tidningen den vill jag inte va utan...vill känna prasslet
Som sagt fram för tidning till alla
Jag tror det var i tidningen Illustrerad Vetenskap som jag läste om framtidens tidning, bestående av en tunn vikbar plaststfolie innehållande LCD-teknik.

Den ska visst finnas i teststadiet redan. Dock enbart med svartvit text och grafik.
Det låter inte som min framtida tidning *s* Den låter ganska tråkig!
Jag har en "bärbar" på matbordet som jag läser tidningarna med, men problemet med det är kletiga kladdiga fingrar när man äter.
Med en papperstidning behöver man inte bry sig, men med en dator måste man hela tiden tvätta händerna.

Den dagen jag råkar hälla kaffet över datorn kostar det mig minst 10 års prenumerationskostnader.
Egil !

Där ser man. Vem tusan har tänkt så långt.Man kan ju inte slå
ihjäl flugor,och man kan inte äta frukost,med dator.Vad kommer
mer,för negativt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem