Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Myggspiral i CD-fodral

Myggspiral i CD-fodral

Rubriken rimmar rätt bra. . Men det handlar bara om ett litet tips på hur man kan flytta med sig de gröna myggspiralerna utan att de går i kras innan de ska användas.
Jag tog ett tomt CD-fodral och tog ur bottenplattan. . Sedan är det en utmärkt plats för två "hoptvinnade" gröna myggspiraler från förpackningslådan som är av papp och inte så stark om man ska utomhus nu på sommaren.
Sedan lite vidare ang. "myggmedel". . Är det fler än jag som tycker att de gamla hederliga myggspiralerna är effektivare än div. myggljus. . I små glasburkar eller små plåttunnor. . Enda vitsen med plåttunnorna är att jag kan använda dem till annat när myggljuset brunnit upp. . Åtminstone ute på min uteplats under partytältet verkar ljusen inte ha någon större effekt mot myggen.
Därför köpte jag härom dagen de gröna myggspiralerna och de är mycket bättre på att hålla mygg och flugor på avstånd.
Och dessutom hittade jag både Bäckolja och Djungelolja på en marknad förra veckan. . De är båda mycket effektiva även om de numera verkar vara klassade som "döfarliga" (förmodligen av Miljöpartister). . Jag undrar om det inte är dom som är "döfarliga". .Men samma sak där som med rökning, om det är så "döfarligt"skulle många av oss redan vara döda. . Inte bara myggen.
Tomteguben igen
Antal svar på detta inlägg: 8
Ja jag har då aldrig lyckats få in en sådan där spiral i någon mygga (tror att dom är för stora för myggan)
Djungeolja använde vi i lumpen och det är det absolut bästa myggmedelet även om det inte är så hälsosamt o smörja in sig med bekämpningsmedel mer än 3 ggr per dag.

Djungelolja kan du hitta lite överallt, finns typ på överskottbolaget o allehanda matbutiker, även endel sportbutiker brukar ha det.
Göcke!

Du tror inte vi skall stänga Forumet,när sådana här värmeböljor
råder.Med tanke på Axe:s inlägg,om dessa myggspiraler.Det måste
bero på värmen.CD-fodral och myggor.Jag fatta nada.
Annons
Rob, den nya typen av djungelolja är inte alls så bra som den som försvann från marknaden pga otillåtna ingredienser.

Den gamla var kanon, den nya är inte i närheten. Det går dock fortfarande att köpa den gamla formulan om man känner någon "hemkokande norrlänning".

I avsaknad av original-djungelolja så anses medlem som innehåller det kemiska ämnet DEET vara de bästa. Dock är inte heller de så hälsosamma...

EZ
ElectricZombie !

Vi har inga mygg i Partille.Du bor ju där,liksom jag.Har aldrig sett
en mygga på 40 år.Men jag bor vid Gränsvägen,mot Göteborg till.

Du kanske bor uppåt träskmarkerna vid Björndammen.

Nu är det prick 20 grader,så nu mår du väl bättre.
ElectricZombie nepp vi använde den nya varianten i gröna flaskan och den fungera så jäkla bra. Var inga som hade problem med myggen om de använde den, förutom när myggen landa i maten så man tappa matlusten, japp jag låg i skoen närmyggplågan var som värst typ 2000 eller om det var 2001
leiake: Ja, det är väldigt skönt. Äntligen lite skugga. Jag har dock otur med läget på min lägenhet. Den är högst upp med ett svart plåttak. När det blir upphättat så tar det flera dygn innan det svalnar igen.

Jag har således fortfarande närmare 27 grader inomhus . Det omvända råder under vinterhalvåret. Svinkallt långa perioder och en ihärdig användning av elkamin (min elkostnad är som tur är inbakad i hyran).

Rob: Ok, den nya är kanske inte så dum men jag lovar; den gamla var helt utan konkurrens. Gå ut på Utsidan-forumet och släng ut frågan, så får du höra ungefär samma åsikt som min.

På tal om mygg i maten. De flesta har hört uttrycket: "Sila mygg och släppa igenom elefanterna". Visste du att om det tröt och man skulle riskera dö av svält uppe i de norra delarna så finns det en sådan variant? Alltså att sila mygg och äta dem i överlevnadssyfte

EZ
axe
Bra tips om CD-fodralet, det kommer jag att prova.
Djungelolja med några stänk Beckolja det ger äkta logdanskänsla.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem