Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Login Helper RoboForm

Login Helper RoboForm

Som några av er kanske läst har Gator stoppat sin verksamhet http://www.gator.com/home2.html
Det finns ett annat bra program som heter RoboForm och som kan hämtas gratis på
http://www.roboform.com/google.html?affid=googl
Det är säkert och mkt använtbart för alla som har många login att komma ihåg. Man kan också importera alla sina gamla Gatordata.
Har använt det en dryg månad och uppskattar det mycket.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

gator var ett spionprogram, vilket detdär troligen åxå är.
Och varför använda extern programvara för det där, som säkerligen innehåller spionprogram och troligen är ett åxå, istället för att använda webbläsarnas egna och inbyggda funktioner för att minnnas användarnamn?
Om du läser RoboForm länken så fårstår du säkert bättre varför man skall ha ett bra login helper program. Det finns en uppsjö av påståenden om Gator men vad har problemet igentligen varit? GAIN popups kunde man blockera via sin brandvägg och alla data låg skyddade på din HD. Om man som i mitt fall har ca 70 tidskrifters login att hålla reda på samt ett 100 tal medlemssidor så är det "ap-tid" att sitta och leta någon annanstans efter login, som ju ofta kan ha knepiga users och slumpgen pwd. Det finns så många nöjda RoboForm användare vilket ju talar sitt eget språk.
PonGot !

Vid en hastig koll av den engelska sajten av RoboForm,står det
" recommended by Google",men vid övergång till svenska sajten
så är denna rekommendation borttagen.Mystiskt.

Inom din bransch,vet ni väl vad som är fågel eller fisk,och har du
behov av ett sådant hjälpmedel,så är det ju inte livsfarligt,med
några spionprogram.Om nu RoboForm,är ett sådant,vilket jag
betvivlar.Jag har läst att det är okej,men om Gator, var det mycket
tveksamt.

Du kan väl höra av dig,om skräpposten börjar trilla in,och du misstänker något.Bra för dom som är intresserade,av programmet.
Annons
Visst skall vi ge varandra feed-back. Skall hålla koll efter SPAM. Har McAfee Suite där Spamkiller ingår.
Gator var ett av de första Spion/spam program jag kom i kontakt med när jag börja med internet..(ja före de flesta på det här forumet eftersom jag ligger så långt under medelåldern). och ja det var väldigt många som hade problem med det eftersom det spreds i så många andra program, där man ej hade valmöjligheten att bli av med det, för att spamma dig med massa skräp som e-post och popup, och nej en popupkiller/blocker är ingen lösning det är ett sätt att gå runt problemet, lösningen är att avinstaller om man fått det installerat och börja med att aldrig installera det.

Men ni gör som ni vill det är era datorer.. :)
Rob

Gator ,var samma problem för mig.Men har du hört något negativt om Robo Form.Det är det som gäller nu.Jag har inget hört.
leiake om det är det som ska ta över efter så är det kanppast bättre och sen är jag väldigt negativt inställd till ett 3:e partsprogram som ska ha hand om alla mina lösenord och som
ska kunna redigera dem.
Rob du får fixa tangentbordet
nu fick jag korrigera igen.

Annars så backar jag upp dej Rob här i denna fråga.

det är helt tokigt att överlåta sina lösenord till 3:dje parts prog

Jag brukar säga att det är lika bra att klistra upp dem som notisar
på skärmen. eller ha en fusk lapp under tangentbordet.
inte ens klipp och klistra går säker idag.
Nu tycker jag att ni uttalar er om saker Ni inte känner till ang RoboForm. Läs recentionerna på hemsidan. Så här svarade man idag på en fråga om säkerhet jag ställde:
Andrew Steed replied (2006/07/11 10:12 am EST)

No, we have no access to any of your RoboForm Data that you save or store in RoboForm.
RoboForm is also spyware and adware free, it does not contain either of these.
Ja, man får väl tro på vad man vill som skrivs på nätet, skulle nog skriva nått sådant med om jag ville att nån skulle använda programmet men vad vet jag.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem