Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Kriminella inte ansvariga ....

Kriminella inte ansvariga ....

Vem fan är det då som är skyldig när min cykel blev stulen om det inte är den idioten som stal den?


http://expressen.se/index.jsp?a=632199
Antal svar på detta inlägg: 8
???Parfym???
Sorry.

Nu skall det stämma.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,857867,00.htm
l
Kan Göcke fixa till länken så den blir som det skall vara?
Annons
Det låter lite logiskt, men jag vet inte om jag ska tro på det eller inte.

Någon borrade hål i vår fulltankade diseltank, (800 liter) tog tillräckligt för att tanka sin bil och lät resterande 750 liter rinna ut på marken. Men det gör ju inget, tänkte säkert han/hon som borrade hål i tanken, för fet finns ju en hjärnforskare som säger att jag inte vet vad jag gör!

Jag tror inte på det där med att man inte är ansvarig, för när man själv gör något med mening för att sabbotera för någon, kanske inte så stor grej, men ändå... Man vet vad man gör och man kan ju stoppa sig om man vill.
Ska man gå efter kvantmekanikens lagar, så kan ingen människa stå till svars för sina brottsliga handlingar.
Enligt kvantmekaniken så är den fria viljan bara en illusion.

Ödet är något som inte existerar.
Den fria viljan existerar inte eftersom att den strider mot naturlagarna.
Med andra ord så kan en brottsling ej rå för sitt handlande. Han valde ej att begå brott. Han hade helt enkelt inget annat val.

Djup vetenskap, men ändå ganska så intressant.

Citat ifrån illustrerad vetenskap:

Är brottslingen oskyldig?

Enligt en del neurologer fattas våra beslut i hjärnans limbiska system, som bearbetar de känslomässiga impulserna. Känslorna präglas av våra erfarenheter genom hela livet, och därför är vi närmast programmerade att handla på bestämda sätt. Förbrytaren är därmed inte i moraliskt avseende skyldig, för han kunde inte ha reagerat annorlunda. Straff handlar istället om att uppfostra och signalera avståndstagande.
Han...den där hjärnforskaren Wolf Singer....han bara måste vara socialdemokrat !

Härmed vill jag deklarerara att framöver kan jag inte på något sätt hållas ansvarig för mina handlingar, ord, uttryck, tankar...eller något annat som må utsöndras av detta väsen. Allt är bara förutbestämt i enlighet med "livets förprogrammerade spelregler"

(Nu är jag bara ironisk om någon skulle ta inlägget på allvar)
Altså jag tror att om man börjar låta få folk bli ostraffade om de begår brott så skulle ju halva Sverige bli totalkriminellt! Det kan jag sätta min vänstra fot på! Då kan man ju lika gärna ta bort poliskåren då! (mindre skatt! )

Men ni förstår vad jag menar. Det kommer inte funka!
Kanske är det en riktigt bra slutsats forskaren kommit fam till?

Det innebär ju inte att brottslingar inte skulle tas hand om, snarare att kriminalvården behöver mer tid på sig att "omprogramera" brottslingarna!

Personligen skulle jag inte ha något emot att även missbrukare av sinnesförvirrande substanser hölls i tryggt förvar och omprogramerades.

"Kamrat" Stalin lär ha varit en föregångare på detta område!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem