Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Explorer hänger sig!

Explorer hänger sig!


Hej alla data vetare! Nu behöver jag er samlade kunskap!

Har i min dator ett PCI kort för att kunna köra x-tra hårddiskar på det, ja det är med dubbla IDE portar på!

Har endast 1 HDD ansluten på 260 GB, och det har fungerat kanon tills NU!

Varje gång jag skall gå in på Enheten genom windows, så hänger sig datorn och Explorer börjar utnyttja min CPU till 100% ! ! ! !

Så det är inget att göra än att stänga ner min Z:/ drive genom att avsluta processen!

Har uppdaterat drivrutinerna och startat om ett flertal gånger! Vad göra ?

:-/
Antal svar på detta inlägg: 9
Har du något virus skydd som aktiveras , typ Norton
isåfall prova med att pausa det.
Hej Göcke!

Det blir inga förändringar med eller utan antivirus igång!

Det roliga är att jag kan klicka mig fram i en mapp och fixa lite, me efter ca 8 sekunders användande av mappar / filer, så börjar det "sega ihop" och till slut så är det kört!

Det började när jag laddade ner "Den Siste samurajen" från DC++ idag, skulle flytta på den till en annan mapp, sen var det kört!

Kanske är det den ?

ser ut som det skulle behövas en scandisk på disken, förmodligen så ligger någon fil öpprn eller är krachad
Annons

Hej Vänner! Det är löst!

Det var den där j**la filmen jag laddat hem "Den siste Samurajen" med Tom Cruise.......

Kunde inte ens ta bort den från systemet! Stängde alla pågående processer och körde med endast explorer igång! Men så fort jag försökte ta bort den, så låste sig hela datorn direkt!

Lösningen var att jag gick in på hårddisken från mitt ftp program med fulla rättigheter och bara högerklickade och valde "ta bort", så var det klart! Nu sjunger mina processorer för mig igen! och HdDD´n är snabbare än brukligt!

Tack ändå för den hjälp man alltid får här på världens bästa startsida!

//Minion
Problemas! , nu har ma lärt sig någott nytt. att lösa trillskande filer. att gå via ftp-n var ett bra tipps.
villket os kör du.
Jag kör Xp Pro på 2st P4 2.8 Northwood, Moderkortet är ett Cyan Xtreme. Internal är 2048MB och jag har 7! fläktar igång! *asg*. Den låter ungefär som ett mindre kraftverk, men snabb är den!

FTP´n är en SERV-U!

Frågar du mig så är det den ultimata FTP´n att jobba med, så otroligt lätt att administrera med konton och rättigheter!

Men nu jobbar jag på att bygga en Barebone PC med Intel Centrino CPUér i ! Om man bygger en stationär på det viset, så kan man snudd på skippa fläktarna!

Ha det gott!

// Minion

//Minion ,med så många fläcktar lyfter inte burken då =)
vilket filsystem hade du på disken , är det ntfs
Med Barbons så är det väl störst risk med för små nätdelar och strömslukande grafikkort.
själv så önskar jag mig en OQO sedan ett par år.
http://www.oqo.com

mvh // göcke
Snygg dator!

Mitt jobb kräver att jag kan visa och dra igång tunga grafiska presentationer och att jag kan sitta och rita med datorn även när jag inte är på plats hemma, så jag får nöja mig med en vanlig laptop, men snygg var den!

Jag kör NTFS system på PC´n, har 5 diskar anslutna, 3 interna, och 2 externa på USB..... Vet att det är kass, men det är svårt att planera sina behov, och vips så måste man ha en disk till!

// Minion
Minion varför inte kör 4 st 300gb diskar i raid vad är det 0 eller om det är 1 som kör striped... och sedan ha en extern hdd server som står i garderoben o brummar... då har du snabbheten för grafik på stationära och en extre burk för lagring av allting... så kör du 1gb nätverk...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem