Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Småflugor och getingar

Småflugor och getingar

Jag blir vansinnig på alla dessa eländiga småflugor och attackerande getingar.

Ett antal skålar med en dryck bestående av vatten, rödvinsvinäger och en droppe tvål/diskmedel står överallt. Många av dem "studsar i och dör" eftersom de tror det är godis, men många, allför många blir kvar.

Getingarna slår jag bryskt ihjäl, men småflugorna gör mig vansinnig eftersom det är inte så lätt att få tag på dem. Och "småttingarna" finns överallt, i glaset och på tallriken när Du äter m m.

Jag ser fram emot tips och idéer om hur man kan bli av med eländet. Eller tips och idéer på något som kan dämpa "invasionen"!
Antal svar på detta inlägg: 6
Det finns flugfångare (man drar ut en kletig remsa ur en hylsa) att köpa.
Jula har det och skulle förvåna mig om inte Granngården har det. Främst tänkt för djurstallar man kan användas inomhus. Jag skulle testa det. Lycka till!
Istället för skålar så andvänd flaskor. Har dom krypit ner i flaskan så kommer dom inte upp. Min blandning har varit honung eller sirap utspätt med vatten och har varit en utmärkt fälla. Men ha det inte på bordet där du sitter, då får du ju flugfäna intill dig. I trädgården har jag haft ett par flaskor på ett bord ca 3-4 meter från där vi sitter å vi har till 97% fått vara i fred.
Om man skall skämta till det så skall man ju se getingar som en fördel: Dom dras ju till sötsaker medans flugor dras till "skit".....
Men jag föredrar flugan ändå, blir inga efterverkningar av dom.
Hej...vi har besvärats väldigt mkt av flugor just i år...vi fick tips om denna - se länk- som man har utomhus och den fungerar..massor av flugor fångas där...men trots allt så har vi flugfäna inne och där så har vi de gammeldags klisterremsorna som drar till sig mängder av dem...finns att köpa på vilken matvaruaffär som helst..

Den man har utomhus finns bl.a hos lantmännen.

www.pharmaxim.com/pharmaxim_se/produktinfo/receptfria_produk
ter/fly_city_flugfangare/fly_city_flugfangare.htm
Annons
Här kommer man åt denna produkt.Men säsongen är väl slut.

www.flycity.se/sleft.html - 2k -

Men det kommer ju fler säsonger,hoppas man ju.
Leiake,

Jag försöker komma fram på länken Du skickade. Men den fungerar inte.
Har Du fler eller andra förslag på åtgärd?

För en stund sedan var fönstret i mitt sovrum fullt av småflugor säkert mer än 50 st. Jag har inget speciellt i rummet, inga levande växter eller annat intressant för desa parasiter.
Varför just där?
Poppo Min länk fungerar.Det är ann_sofies som du måste klippa och klistra.

Det är därför jag kompletterade med min länk,för dom som har problem
med att klippa och klistra.

Här är den igen www.flycity.se/sleft.html - 2k -

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem