Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

backa upp

backa upp

Om jag nu vill backa upp "nina dokument" eller annan avd som t.ex. "telefonbok" till en cd, hur skall jag då knappa?

Och - kan jag välja ut alla Word-dokument och få dem backade på en cd utan att sk Driva över ett och ett???

Tacksam om svar till en ny i början coh bäst av alla så småningom. Mvh bara.
Antal svar på detta inlägg: 2
Ett tipps som jag jobbar/jobbat efter i många år:
Jag har skapat mig en Katalog(folder) som jag har döpt till Arkiv. som om man har flera diskar/partitioner inte ligger på C: där kopierar eller sparar jag ned filer som jag vill ha kvar eller är osäker på om jag kommer att använda igen.
När denna katalog närmar sig 1Gb i storlek så zipar jag hela katalogen och spara på en cd. den zipade filen blir ca 600-650Mb stor så att den lagom får platts på en cd.
När det gäller telefonbok ovh övrigt i Outlook och outlookexpress så skall du exportera dessa innifrån outlook/outlook exp till nämnda Arkiv och importera när du skall ta tillbaka dem. är du osäker är det bara att fråga mera.
mvh/ göcke
Hej bara.
Jag kom på att jag har missat en sak på en av dina frågor.
och det var om man kunde välja ut alla word dokument.
Visst kan du det, med sök funktionen i den här datorn kan du
genom att högerklicka på den här datorn och välja sök sedan
göra en selektering på tex en katalog och välja att söka på
filer med *.doc , då får du en lista som man kan markera allt
på och sedan hålla höger mustangent nedtryckt föra alla doc
till den catalog som du vill ha dem i, när du sedan släpper
höger mus knapp så skall du få ett antal val, jag rekomenderar dej att välja kopiera (inte flytta).
använder du vänster musknapp så flyttar du filerna med engång.
du kan göra på detta viset om du tex vill ta bort tex alla temp-filer , sök på *.tmp , markera alla och välj ta bort.

lycka till

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem