Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bidragsfusk

Bidragsfusk

Enligt Försäkringskassan så bidragsfuskas det med 1 miljard.Att dom
kan vara så naiva.Det skall vara minst 10 miljarder om det räcker?

Tänk om folk visste hur allvarligt det är.Det klassas som bedrägeri,och
lyder således under brottsbalken.Man får en prick som bedragare,och är
det mycket grovt så fängelse.Har haft anställda som hamnat i fällan.

Nu kommer ju myndigheterna att rota i detta och så försvinner vissa
förmåner.Så när dom stackarna som verkligen behöver hjälp i en kris,
får sitta och gråta hos sociala.

Folk fuskar och gräver sin egen grav.Men så är det.Det finns inget som heter
ärlighet och heder.Det ligger förslag om att stryka dessa ord ur Svenska Akademins Ordlista.He,he
Antal svar på detta inlägg: 6
**Hålla med**
Har haft en anställd på prov i 3 månader, sedan fast anställning i 3 veckor gick det....Hoppsan...så blev denna anställd helt plötsligt utbränd...
Bra ämne leiake!
Detta är något som gör mig så in i bomben förbannad. Här arbetar man på och betalar vackert sin skatt medan vissa i stället ser det som sin rättighet att utnyttja systemet för att helt slippa jobba och i många fall både jobba och få bidrag bara för att kontrollen är bristfällig..*arg*

Det kanske inte är så att framtida skattesänkningar skulle behöva kosta en massa pengar om man satsade rejält på att komma tillrätta med fuskandet!? Det är synd att behöva säga, men faktum är ju att vi alla får acceptera att vi behöver övervakas av "storebror" när stora delar av skattepengarna går till såna som inte behöver dem...eller rättare sagt såna som inte har rätt till dem.
Det är väl egentligen inte så konstigt....man har ju inte mycket att förlora på att gå hemma idag. Och den minskningen i inkomsten vägs ofta väl upp med minskade utgifter i att ta sig till och från ett arbete.

Åtminstone så hade jag, under den tid som jag var anställd, betydligt BÄTTRE ekonomi totalt sett när jag gick hemma med ett par eländiga magsår än när jag var på min arbetsplats.

Så varför jobba...? Har jag det bättre när jag är *sjuk* både ekonomiskt, tid att göra vad jag själv vill och kanske dryga ut kassan med lite sidan om...
..ja, då är det bara den egna moralen som sätter gränserna.

Nä...det måste få löna sig att arbeta

//Breeze
Annons
Villken bidragsfuskare menar du? en liten svensson? eller WALLENBERG?
som har Svenska skattebetalarna som "säkerhet"!

Vad är några hundralappar mot Miljarder?
vanheden !

Jag vet inte det.Försäkringskassan har inte uppgett viken typ av bidrag
det fuskas med.Men vi får nog snart veta.
Leikaes antagande och sedan slutsatts får avsluta denna tråden.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem