Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Tv-spel

Tv-spel

Jag ska köpa ett tv-spel till min son och väljer på xbox eller playstation 2, vilket ska jag välja av dessa två?

/Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 10
Det som har de spel din son vill spela.
Rob!

Men kan inte klaga på att dina inlägg är långrandiga.He,he
Raj-Raj: Har din son uttryckt önskemål om en särskild konsoll så köp den, så slipper han bli missnöjd.

Har han kompisar med TV-spel så köp samma som de har så att de kan låna spel av varandra.

Det är också flera nya konsoller på G, så vill du ha det senaste så skall du följa den utvecklingen. PS3 kommer väl först till våren så det kan ju vara lite sent.
Annons
Ålder på grabben?

Om man ser till priset så är XBox360 den bästa. Eftersom Playstation 3 kommer ligga runt 5000-6000 och är väldigt försenad!. Prestandamässigt är det nog inte så storskillnad eftersom båda är HDTVanpassade.
Idagsläget kan du få en xbox360 för 2500kr, då utan hårddisk (med hdd;3700kr). Men kolla runt lite för den säljs i olika paket och då kan priset skilja.
Jag hade köpt grabben en Xbox360 för gillar man sportspel kommer man gråta av glädje när man ser hur snyggt NHL2007 är :)

Jag har en polare som skriver spelrecentioner för konsollspel och han säger att Xbox360 kommer vara ledande i konsollvärlden en bra bit framöver.
Detta beror på att sony inte har så bra speltitlar att komma med + att den är alldeles för dyr i jämnförelse med Xboxen.

Lycka till
Jag stod i samma val för ett par år sedan och då föll till slut valet på PlayStation 2 för att det då hade fler och bättre spel. Idag är inte den skillnaden så stor längre då riktigt bra spel som ex. GTA släppts även till XBOX.

Men om jag var dig idag så skulle jag nog fundera på XBOX 360 också. Grafiken är så mycket bättre att man blir imponerad av skillnaden. Speciellt Call of Duty 3 tycker jag är ett stort lyft. (Har inte NHL2007) Däremot så har man inte så många spel att välja på i dagslägen, men de blir fler och fler.

Sen kanske man kan väga in att det är lätt att chippa en PS2 så Du kan spela import eller Backup spel, däremot så har man ännu inte den möjligheten på XBOX 360. (Gamla XBOX kan chippas)

Till yngre Barn finns ju även Nintendos lilla kub, som har bra spel till de små, men mer begränsat till de vuxna...

//Breeze
Just ja jag är sugen på en Wii som är Nitendos nästa konsol, den släpps i början av december tror jag det är och den är snyggast av de 3 nya konsolerna. Men det kommer inte i närheten av Xbox 360 eller PS3 när det gäller grafik eller prestanda utan det handlar endast om att ha bra speltitlar och en kul upplevelse då man tex kan fäktas med nya handkontrollen och figuren på skärmen gör samma sak :)

Sedan kommer priset för PS3 inte landa runt 5-6000kr utan snarar närmare 3.7-4000kr fick jag reda på idag. Och Ska du köpa xbox 360 så ska du inte köra core system som saknar hårddisk då hårddisk eller minneskort är ett måste för att kunna nyttja xbox live. så även om ett core system är 1000kr billigare än det andra(om det heter professional eller vad detär mins jag inte) så kommer slutsumman för att göra ett core system användbart överstiga kostnaden för att köpa stora paketet på en gång.
Nej, hårddisk är inte ett måste för att spela på xbox live!

Fördelar med hårddisken är att du kan du testa nya speldemos, spara spelade spel från xbox live, spela musik, kolla på bilder mm genom att du länkar ihop xboxen med din dator.
Men den är inte ett måste för att kunna spela på xbox live, utan ett tillbehöver som kan vara bra att ha :)
nej du behöver inte nödvändigtvis ha hårddisk för xbox live men saknar du det så behöver du minneskort. det var iaf vad jag fick upp på skärmen när jag försökte köra igång live på ett core system som sakna båda. Och det handla om att jag man behövde ladda hem en uppdatering för att få köra live.

Men den patchen kanske bara gäller om man försökte koppla upp sig utan spel(låter mysko men kasnke funkar så).
Jag tackar för alla inlägg och grabben har fått sitt tv-spel och det blev en x-box 360 med hårddisk i. den går även att koppla upp sig på nätet så det verkar vara ett bra köp, tror jag! grabben är nöjd ocj det är ju huvudsaken.

Än en gång så tackar jag för alla inlägg och all hjälp med att välja tv-spels konsol.
Weeiii
"tror" Det var ultrasuperdupermegabra köp
Klart grabben är nöjd, annars kan du få min adress så kan du skicka den till mig

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem