Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Explorer i WinXP

Explorer i WinXP

Hej på er alla!

Har just installerat XP på min gamla 800Mhz burk och finner det att gå riktigt bra utan att det hackar något i största allmänhet. MEN i Explorer så när man ska markera flera filer samtidigt så hänger den inte med utan hackar en smula.
Kan man stänga av dessa finuliga moderniteter som att ha ett blått fält över det man ska markera?

Någon kunnig WinXP fantast som vet något om detta??

/En -person
Antal svar på detta inlägg: 4
om jag inte minns fel så kan du få XP att se lite ut som gammla w98.
men det är inte svaret på din fråga.
tror att det är den nya funktionen att glömma allt som
du inte använder som kan vara en av bovarna.
den funktionen går att stänga av.
Om du klickar start - kör... och sedan skriver msconfig och retur så hamnar du på systemkonfiguration, där kan du välja hur din dator skall starta.
Mvh Luan
Eftersom ingen verkar kunna ge dig rätt svar så får jag väl säga hur det fungerar...

Du går in i kontrollpanelen, sedan klickar du system, och under någon av tabbarna där så finns det prestanad inställningar... där kan du ställa in om du vill att XP ska se ut som win2k eller om det bara är animationer och liknande du vill stänga av.. kommer inte ihåg exakt vad tabben heter eftersom jag inte sitter vid en XP burk just nu men det är iaf en av tabarna där och sedan klicka på prestanda...

Det borde fria upp endel minne.. eftersom XPs alla uteende effekter suger upp minne...

:)
Annons
nu så.. avancerat heter fliken..:)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem