Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Journalistdrev

Journalistdrev

Vi har ju nyligen sett vad media är kapabla till. Men hur visar vi vanliga vårt missnöje med den tredje statsmakten? Vem skriver om journalisters tavlor så att de måste avgå? När vi går miste om en kapabel minister som kanske är fullkomligt lysande på sin post men torskar på att denne har fuskat med barnflickors löner. Vad händer då? Jo, vi får någon som egentligen inte var tänkt till posten, dvs. plan B. Vi får alltså ett B-lag som ska styra vårt land. Jag anser att medierna inte tar sitt ansvar utan missbrukar det enorma inflytande de har. Är det rätt att i varje stund kritiskt granska (oftast negativt)? I så fall, måste man gå ut med allt man hittar? Jag är dödstrött på alla "skandaler", vill inte höra mer småskit om politiker och andra.

Tänk om alla journalister istället för att plocka fram allt negativt, (i de fall de inte hittar nåt negativt så framställer de ändå positiva saker som negativa) kunde få fram saker som är bra. Tänk att vakna på morgonen och bara höra positiva och glada saker på nyheterna. Bara positivitet istället skulle programmera om våra hjärnor att själva åstadkomma stora bra saker. Som det är nu så kvävs ju initiativ med kommentarer från negativprogrammerade medmänniskor som: Äh, det går aldrig, det klarar du inte, det funkar nog inte etc. Tack och lov finns det de som inte lyssnar på sånt och går sin egen väg ändå och lyckas. Men tänk hur många som kunde ha lyckats om de fått lite positiv feedback istället för att kvävas...

Var tvungen att skriva av mig lite frustration bara.... :)
Antal svar på detta inlägg: 6
Finns det någon på IS som inte har betalat en barnflicka svart.Jag har
aldrig hört talas om något annat sätt.He,he

Jag håller med dig Tompaxox .Journalister är inte humana.Dom är helt
främmande för empati,mot sina medmänniskor.

Men TV-licensen gjorde mig förvånad.Inte lite heller.Det är ju sanslöst dumt,
att inte betala den.
TV Licensen ?

Skulle det vara sanslöst dumt att inte betala denna korkade avgifr, som på intet sätt har med att se på TV att göra ?

Jag betalar förvisso denna idiot avgift, men jag ser sällan på SVT, och på radio så lyssnar jag aldrig på Sveriges Radio.

Varför straffas konsumenterna med en avgift bara för att man väljer att köpa en produkt som "kan" ta emot och visa Tv sändningar ?

Om man dessutom väljer att ta ner sändningarna via digital tv nätet, så får man ju betala ytterligare pengar till staten.

Tycker att denna avgift hamnar under samma ribba som "hund-skatt".......

Fråga dig istället varför ett land där man normalt har 4 veckors semester, varav 2 av dessa är "sommriga", inte har skatt på båtar ? ? ? ?

Är inte det lyxkonsumtion som tål att beskattas ?

Kanske beror det på antalet båtägare i regeringen...

Dessutom så är det en av dom i särklass största investeringarna med "svarta" pengar som görs idag. Mycket oskattat kapital ligger såleda uppbundet vid "bryggan"

// x
Håller inte med Tampaxox . Att medvetet bryta mot lagar på detta sätta visar bara att de inte borde anförtros ministerposter. De får väl fortsätta inom det privata näringslivet med den moral de har. Hon B. bosatte sig ju snabbt som ögat i England och skulle snabbt sälja villan i Djursholm. Varför - jo, ville inte bli mantalsskriven (1a nov)/skattskriven i Sverige för nästa år och inte ha någon vesäntlig anknytning till Sv. via en villa i Dj. Övriga bostäder via ö-bolagen är en sak för sig. Hoppas skattemyndigheterna i SV. kollar upp B.s senaste deklarationer/bolag ordentligt.
Annons
Min tanke med tråden var inte att den skulle vinklas till politisk diskussion, vem som gjort vad etc, utan journalismen i Sverige idag. Fokuseringen på negativa saker istället för att sprida positiva vibbar. Att man smittar ner folket med negativa tankar som raserar istället för att bygga upp.
Leiake
Jag har aldrig betalat för barnflicka trots att jag har tre barn (nu vuxna). Varför? Har inte haft råd. Jag tror att det är representativt för huvuddelen av befolkningen.
vet ni detta dreev är inte unikt för i år.

ni kommer bara att vinkla tråden ytterligare. så jag stänger den

vill ni disskutera tidningars moral och metoder så gör det på deras egna forum.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem