Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hänger sig

Hänger sig

Har problem med nyköpt Laptop. (Fujitsu Siemens Amilo ), processor Inter Celeron.

Hänger sig, vid installation av nya program, nedladning, och när jag klickar på bilder på internet, mm.

Denna dator ingår i ett trådlöst nätverk där det finns en bärbar Dell Inspiron och en stationär Fujitsu Siemens. Problem är bara på den nyköpta Laptopen, dom andra fungerar bra.

Tacksam för tips.

Hälsningar Bengt
Antal svar på detta inlägg: 6
Lämna tillbaka om den är helt nyinköpt!
Hej torken ! .Jag hade också problem med en nyinköpt Fujitsu Siemens Laptop / Li1720. . Första tre veckorna fungerade den bra men sedan (plötsligt) fungerade inte den trådlösa anslutningen längre.. Lampan som ska indikera att nätverkskortet är inkopplat lyste inte länger. . Så jag antog att det hade blivit något fel på kortet och lämnade in datorn till SIBA där jag hade köpt den för mindre än en månad sedan.
När jag fick tillbaka den stod det : Installerat "Launch Manager" som behövs för att få snabbknapparna att fungera ( tex. Wlan on /off knappen).
Det kan säkert vara så men det gick inte att starta/koppla in nätverkskortet från sidan nätverksanslutningar heller.
Men hur som helst , nu fungerar allt bra igen.
Enda problemet var att den servicefirma som hade åtgärdat felet begärde 734:- i avgift. . Men jag vägrade givetvis att betala något för Laptopen var ju mindre än en månad gammal. . SIBA höll med mig och jag behövde inte betala något.
Som sagt jag tror inte helt på den "felbeskrivning" som de angav men nu har datorn fungerat i två månader utan problem.
Var man hittar "Launch Manager" vet jag inte. . Så det bästa vore nog att lämna tillbaka laptopen för service. Good Luck.
Hej Axe,

Tack för svar, men det verkar som nätverkskortet fungerar, fast man vet ju inte det kan ju vara det ändå.

Bengt
Annons
Hej.

Launch Manager finns på skivan med Drivers & Utilities
Hej,

Jag gjorde som Huckleberry sa, lämnade tillbaks den. Så nu blir det att leta upp en ny, har en Dell Inspirion som funkar bra så det får väl bli samma märke.

Bengt
Hr 2 st HP laptop och dom fungerar utan anmärkning.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem