Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Behöver hjälp

Behöver hjälp

I går när jag höll på att skriva och hade två ggr internet uppe och flera mappar + radion på. Då stannade plötsligt datorn, det gick inte att flytta någonting, tom radio stannade med hackade på sista stavelsen som sagts. Startknappen nere i vänstra hörnet fungerade så jag tryckte på stäng fick upp den andra stängmarkeringen som jag tryckte på. Då började sakta alla mappar att stängas av utom en fil men den gick då att stänga av på vanligt sätt. Stängde av datorn och när jag i morse slog på såg allt ut att vara ok, men icke sa nicke. Nu är vissa filer ok när jag öppnar dem, men när jag skall skriva i dem blir det en fyrkant om texten och det går inte att göra någonting. Det är denna ruta jag inte lyckats ta bort och ber er alla snittsare om hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 4
vilket program håller du på att skriva i???
och vilka filer öppnar du??
Möjligen kan du ha råkat ut för att den text som du skrev blivit kopierad och sedan klistrats in som ett urklipp, och i vissa program , iaf älrde versioner av ex Powerpoint så får då istället en inklistrad bild som inte går att redigera.
Jag skriver i word men har även ett wordexellprogrm framme.
Annons
Kan vara brist på ram minnet har samma problem när jag har många processer igång.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem