Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Internethandel

Internethandel

Är det någon som har erfarenhet av att handla från cigarettbutiken.se?
Skulle gärna vilja höra ert omdöme i så fall.
Antal svar på detta inlägg: 7
fortfarande ingen som kan tipsa mig?
Kanske ingen som handlar därifrån
Hej Babo.

Jag har handlat från cigarettbutiken.se. Men det har haft lite leveransproblem, den estninska tullen har tagit endel varor. Vad jag har hört så ersatte dock cigarettbutiken varorna, men det tog sin lilla tid. Det var en tid då folk inte riktigt fick svar på sina mejl inom rimlig tid, men detta hade säkerligen med hög belastning att göra. Min erfarenhet är att dem är seriösa.

Dock så brukar jag föredra att beställa ifrån www.tobaksgrossen.se , de är vanligtvis billigare, t.ex cigarettbutiken tar vanligtvis 219 kr för Prince, när dem inte kör sin Driver, och Tobaksgrossen tar konstant 199 kr.

Jag har handlat ifrån Tobaksgrossen sedan Januari detta år, och nog fått runt 10 försändelser har kommit fram. Så många som jag har beställt och betalt för. Dock en gång, så blev det fel, då fick jag light istället för orginal, och två istället för tre, men jag fick kompensation för detta. De löste problemet väldigt fort.

Numera så har tobaksbutiken.se och tobaksgrossen blivit ett och samma "företag". Tobaksbutiken har varit med länge, och är ganska väl omtyckta. Dock när deras butik drevs i egen regi, så hade dem relativt höga priser, men service och pålitlighet hade dem.

Akta dig för butiker som du inte känner till, vet att personer som har handlat från uppstickarbutiker som säljer cigaretter liknande cigarettbutiken har tagit pengarna, men ej skickat ut några varor. Så var försiktig när det gäller detta.

Men Tobaksgrossen och Cigarettbutiken.se har jag aldrig hört att någon blivit "lurad" av. Det har hittils varit två seriösa aktörer. Men som sagt då man betalar i förskott, så är det ju endel mindre seriösa aktörer som tar tillfället i akt. Framförallt när det gäller tobak/alkohol och liknande högt skattade produkter.

Akta dig för butiker som areasmoke.com med mera, som levererar cigaretter till Sverige, från ett land utomstående EU (Ryssland). Dock så är dem billigare, men tullen tar ibland dessa paket. Areasmoke ersätter då jag beställde, när varorna blivit beslagtagna, då man kryssar i att det ska skickas tillbaka. Dock så är detta ett merarbete.

Så enligt mig så är det bättre att betala någorlunda mer, och få varor med större säkerhet.

Dock så ska du nog ha i åtanke att det har blivit borgligt, och att de ska satsa en relativt stor summa på tullverket, jag har dock ingen aning om detta kommer påverka problem med införsel av tobaksvaror.

Då det än så länge är osäkerhet om det är okej eller icke okej, det finns domar åt båda hållen, såvida det strider mot EGrätten.

Så mitt råd om du beställer, beställ inte fler än tre limpor åt gången. absolut inte mer än sex limpor, då kan det eventult vara problem att få in dem. Det samma gäller innan dem borgliga vann. Då införseln ska vara för "personligt bruk". Därför ska du helst inte göra beställningar större än sex limpor åt gången.

Mvh
Annons
Om vi skulle införa rökförbud på IS.Dom som rökar får ta med sig datorn
ut och sitta på en bänk och förpesta luften.

En bra grej vore att den som rökar kan inte logga in på IS,utan att ha
alla fönstren öppna.Ytterdörren oxå.He,he
Hej leiake!
Jag förstår din sarkasm, men jag har inte sagt vad jag tänkte handla för varor hos dom. Dom har inte enbart cigaretter även om man kan tro det av namnet att döma. Tom du kanske gillar deras andra varor.
babo43 !

Ha,ha! Jag tog för givet att det var cigaretter.Men det var tydligen nikotin-
plåster.Finns inte dom på Apotek.

Aha! Du snusar.He,he

Jag bryr mig inte.Det är din enda kropp.Jag har KOL efter allt rökande.Det
är inte julafton precis.Allra minst på morgonen.

P.S Jag är på alla som rökar.

D.S Dom hade visst alkohol oxå.Vad jag har läst så är det ett vågat sätt
att köpa på.Vissa lagar är ju inte klara än.
leiake: Varför ska in i denna tråden, du som inte ens röker???

Antirökkampanjer kan du driva på annat håll.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem