Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

BF 2142

BF 2142

Mitt BF 2142 stänger ner sig hela tiden en gång gick det men sen fortsate det bara jag undrar om grafik kortet inte e tillräckligt bra eller nått med skivan att göra

Snälla hjälp mej

MVH.Abda30
Antal svar på detta inlägg: 4
Är det ett "köpt" spel?
Borde stå på infon om spelet vilket prestanda det kräver, kan säkert vara grafikkortet som inte hänger med, med du kan ju läsa vad det kräver och sen får du kolla vad du har.
Så får vi hoppas att det löser sig.
Kolla här istället
www.bf2142.se
Där får du all hjälp du kan tänka dig om spelet och problem som kan uppstå.
Lycka till!

Annons
Vad har Du för grejor i burken då, Abda30 ?

I min vanliga dator har jag en 3,4 Core 2 Duo och ett MSI 7900 och 4 Gb RAM...där startar BF2142 hur lätt som helst.
I min lilla burk finns en Athlon 2800+ och ett ASUS 7600 och 2 Gb RAM...där går BF2142 igång, men det är betydligt segare.
På jobbet har jag en Athlon X2 3800+ och ett ATI X1300Pro och 1 Gb RAM...i den fungerar BF2142 överhuvudtaget inte alls, men BF2 startar upp, om än det går lite hackigt. (för lite RAM minne)

Nu ska det i stort vara samma grafikmotor i de båda spelen, men 2142:ans ska vara en uppdaterad och ngt vassare version...och det märks ganska tydligt att 2142 också kräver mer av datorn.

BF kräver tydligen en hel del i minne också...på min gamla dator hade jag 1,5 Gb RAM, men jag upplevde det till att vara lite i underkant...med 2 Gb flyter allt betydligt bättre.

Hoppas det här hjälpte något i att bedöma vad som kan krävas av din dator för att köra spelet....

//Breeze

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem