Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Slalompjäxor för breda fötter?

Slalompjäxor för breda fötter?

Inte nog med att man är stor i käften , har även rätt breda fötter...suck.
Nu är jag ute efter ett par nya slalompjäxor till vintern och jag skulle vilja ha tips om fabrikat/modeller som passar oss lite mer bredfotade. Nån som vet? Jag brukar speciellt ha problem med den lilla knölen på utsidan av foten strax innan lilltån...
Antal svar på detta inlägg: 4
Du ska köpa en pjäxa med formsprutad innersko, alltså en sko som du kan forma efter din fot. Kan kosta lite mer men är värt varje öre!
Det finns andra aspekter att titta på förutom passform.
Vad är du för typ av åkare osv men allt det där är bättre att fråga om i en sportaffär.
I göteborg har vi Udens sport http://www.udenssport.se/, det ända stället som gäller när man ska köpa alpint.
Nordica har bra pjäxor för breda fötter, om jag inte minns fel så hade jag ett par sådana. Har själv strl46 och bredafötter
Men även Salomon har bra pjäxor, men ta ett par där du kan med innersko som går att forma efter din fot
Ok, då ska jag tänka på det. Formsprutad alltså...
Men viktigt måste väl också vara att själva ytterpjäxan är rejält bred annars klämmer det väl lik förbaskat?
Självklart, men du får bättre hjälp i affären än här.

Hård pjäxa innebär styvare och inte så följsam. En racingpjäxa är stenhård och svår att ta på och av, en medelpjäxa (allround) är mjukare och lättare att ta på och av. Så är man medel så ska man inte ta en racingpjäxa som är stenhård. Då blir det inte så roligt att åka skidor

Bättre att fråga i affärenen om detta. De SKA veta
Annons
Nordicas pjäxor passar bäst till nordiska fötter

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem