Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Funderingar om Skype

Funderingar om Skype

Hej , jag funderar över att skaffa Skype då min bror som bor utomlands menar på att det är väldigt bra å så ska det tydligen inte kosta nåt att ringa me det , men nu undrar jag hur det fungerar va inne på Skype . com å blev lite förrvirad för det finns gratis tjänster men även sånt som kostar å då i Euro . Jag behöver det i såna fall enbart för att prata me honom , min dotter menar på att man kan köpa ett Skype paket i dator affärer å då ska allt finnas me , vad kostar i såna fall ett sånt paket eller kan det räcka me att ladda ner från nätet å är det gratis så jag inte får mig nån överaskning *S*
Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 4
Du kan ladda ner Skype från nätet och du ringer gratis över internet Använder du det för att ringa till en vanlig telefon kostar det men mindre än vanlig telefon Har du dessutom en webkamera kan du se den du talar med och dom kan se dig( gäller över internet) Jag har mina syskon utspridda över landet och använder det jättemycket.När jag dessutom har en bror och svåger som är datorkunnig är det bra att ha händerna fria (mikrofon finns i kameran) när man behöver hjälp.
Ok får se om jag har förståt rätt , om jag ringer brosan som har Skype så är det gratis ( vad jag har förståt det som så ringer han bara genom Skype) , jag har bara en webbcam å det är min dotters så mikrofon å cam får jag köpa men det är ju inga pix lätt fixat *L*hur är det me numret då ? får jag ett nicknamn ( han nämde nåt sånt) eller får jag nåt nr ?

Tack för svaret :)

du behöver inget nummer. Du söker över skypes sökare efter hans namn skickar en fråga om att bli mottagen på hans lista.När han svarat är det bara att öppna skye via ikonen du får längst ner till höger makera hans namn trycka på den gröna luren sen är det bara att prata på
Annons
Aha va enkelt ! *L*
Tusen tack

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem