Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Labelflash

Labelflash

Är labelflash o lightscribe detsamma? Jag menar - kan man använda lightscribeskiva på labelflashspelare?
Antal svar på detta inlägg: 5
Vad jag förstått så är det 2 olika tekniker som gör samma sak, med hjälp av brännarens laser etsar in en etikett på CD/DVD sivans ovansida. Speciella skivor krävs och de finns i båda formaten.

De ska alltså INTE vara kompatibla med varandra även om de gör i stort sett samma sak.
Men...jag har heller aldrig provat ploppa in en labelflash skiva i en lightscribe brännare...eller vice versa.

//Breeze
Ja, du har rätt i att det inte går att ploppa in en label i en scribe vice versa. Har nämligen provat, men undrar om det finns någon firmware som kan avhjälpa detta?
Och vilken är bäst egentligen?
Det där med firmware har jag ingen aning om alls....den enda gången jag har gett mig på firmware var när DVD brännarna var relativt nya på marknaden och den gången resulterade mitt mixtrande i att jag fick köpa en ny brännare...så det ger jag mig inte på igen.

Labelflash är ju en något nyare teknik, men jag tror att det är s**t samma vad man än använder...beständigare än etiketter men ingen höjdare rent estetiskt.

//Breeze
Annons
det är smartare att skaffa en bläck/vax/stråleskrivare som kan skriva på cd, då får man riktiga färger, varför skall man betala dyra skivor och bara få dem
i fisbrunt eller blaskblått.
Göcke!

Jag anar vad fisbrunt är.Ha,ha!!

Men på Kanarieöarna brukar det bli gulbrunt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem