Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Battlefield 2 Tweaking

Battlefield 2 Tweaking

Är det någon här som håller på med tweaking av Battlefield 2...ja, inte bara spela det utan ändra i själva filerna ?

Jag har nämligen kört fast...hittar inte någonstans där jag kan öka eller minska hastigheten på de olika fordonen.
Jag lyckades med att öka flygplans topphastighet med EBK:n inkopplad genom att öka "multipliceringsfaktorn", men dess maximala
"grundhastighet" har jag inte hittat.

Andra saker har har jag också hittat och löst, men det finns mer som man har lite undringar över !

Nån som kan nåt om detta ?

//Breeze
Antal svar på detta inlägg: 6
Bästa stället för detta är
www.bf2.se
Men tänk på att det kanske inte gillas, då det ger dig fördel och kan ses som fusk.
Här är annars en sida för tweaking i bf2
http://www.tweakguides.com/BF2_1.html
Ingen fara på taket, Huck.....jag har kvar originalfilerna om jag nu skulle vilja ut på nätet.
Men jag kör mest SP och nu också Coop när jag lärt mig hur jag kopplat ihop datorerna.....ingen kan gnälla alltså.

Kollade in länkarna. bf2.se är jag medlem på och där finns inget vad jag sett om sån här tweaking. Kanhända kan man på forumet dra igång en tråd om detta...vem vet...det kanske finns nån som kan modda där...
Tweakguides i all ära och till stor nytta om man vill få ett spel som rullar på fint, men det är en annan typ av tweaking, liksom.

Här hackar jag objects_server.zip och rotar runt i inställningarna...vad jag söker måste finnas nånstans, men om det ens finns i nämnda fil vet jag inte.

Att jag drar upp det här på IS är att här finns kompetens, och några är t.o.m BF2 spelare. Tänkte att chansen finns att nån här kan även detta.
Har frågat om sånt här på mod-sidor, men verkar som om dom vill bevara sina hemligheter. Svaren man får är : "it's in the next update, bro" osv...

//Breeze
He he jag förstår men de flesta spelar nog på rankade servers så just därför är det nog inte många som ger sig på det

kanske för att det är ett litet känsligt ämne på ett sätt.
Jag tweakar också men bara sånt som länken jag postade innefattar.

Du får la slå en signal till dice för detta är hardcorehacking av spelfiler he he
Lycka till
Annons
DICE.... då bussar di nog fan MEC på mej !

Visst vore det väl skoj och få lite mer kraft i planens MG, Huck....som dom är i original är de ju inte mycket bättre än en ärtbössa.

//Breeze
Ha ha
Spelar jag BF2 är jag mer en kamikazepilot än Maverick och Ice tillsammans

Du vet att det är bara träning såm gäller, Huck...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem