Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nyttoprogram

Nyttoprogram

Hallå alla på IS!

Jag har dessa program installerade på min dator som jag kallar för "nyttoprogram"

Ashampoo Winoptimizer Platinum 3
Ashampoo Power Up XP Platinum 2
BPS Spyware-Adware Remover
CCleaner
Easy Cleaner
jv16 Power Tools 2006
Lavasoft Ad-Aware Personal SE
RegCleaner
Registry Fix
SpyBot - Search & Destroy
SuperAntiSpyware Pro
Windows Defender

Nu är min fråga, behöver jag alla dessa program eller är det något eller några som utför samma saker?
Om det nu är för många program, vilka ska jag ha kvar och är det några andra program som är bättre än de jag har installerade?
(Raj-Raj)
Antal svar på detta inlägg: 3
Du får nog rannsaka dig själv och fråga hur mycket du använder programmen.
Används aldrig programmen är det ju ingen mening med att ha dem installerade på datorn.
Du har tex 5 Antispyware-program och det behöver väl du knappast och sen har du ett par Register-städare som du nog ska vara försiktig med att använda.
Är du osäker på om du skall behålla programmen kan du ju titta på när de användes senast och dra slutsatser efter det.
Min erfarenhet av dessa program är att de inte behövs om du är ensam användare på datorn och kan kontrollera vad som installeras på datorn.
Oj, oj , oj....
Jag hade också en hel radenga med sådana program tidigare, men idag har jag bara antivirus, brandvägg och vid ett fåtal tillfällen om året kör jag med Ad-aware eller Spybot.

Jag kom till en insikt om att ju mer och ju oftare man optimiserade och förbättrade sitt system, desto mer krånglade det för mig.

Jag hade hållt mig till AVG antivirus, ZoneAlarm brandvägg och Spybot Antispyware (för register-immuniseringens skull)....sen hade jag struntat i de andra och bara plockat fram det jag kanske kunde tänkas att behöva när problem uppkommit.

För att tweaka systemet hade jag nöjt mig med att gå in under egenskaper på den här dator / under avancerat välja prestanda och där bockat av/för de alternativ på utseendet på XP jag önskade.

Att ha flertalet program som i princip gör samma sak ökar mest risken för att nåt kan gå käpprätt åt h****te.

//Breeze
Jag kör McAfee VirusScan Enterprise + AntiSpyware Module 8.0.0
och McAfee Desktop Firewall 8.0

Windows brandvägg avstängd.

Jag har inga tweak-program

/Claes

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem